دیجیتال مارکتینگ

آیا می‌دانید بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ کدام است؟

همان‌طور که می‌دانید، امروزه کسب و کارهای دیجیتال رونق زیادی پیدا کرده‌اند. به دنبال آن، نیاز به بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ در بازار کار نیز افزایش یافته است. به همین دلیل بسیاری ازافراد بنا به علاقه و یا هر دلیل دیگر، رو به فعالیت در این عرصه آورده‌اند. نکته‌ای که در این مسئله بسیار اهمیت دارد، لزوم آموزش و شرکت در یک دوره حرفه‌ای برای دیجیتال مارکتر شدن است. اما سوال اینجاست که بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ اگر شما هم جزو علاقه‌مندان این حرفه هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه در دیجیتالیکس باشید.

لزوم شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

امروزه منابع زیادی در فضای مجازی وجود دارند که بسیاری از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند. این منابع، مواردی مانند مقالات، ویدئوهای یوتیوب، صفحات آموزشی اینستاگرام و… می‌باشند که برخی از آن‌ها اطلاعات جامع و کاملی در اختیار مخاطبینشان قرار می‌دهند. اما مشکلی که در رابطه با این منابع وجود دارد، مسیر طولانی بین مطالعه و عملی کردن مطالب است! در این دسته از آموزش‌ها، کلیت ماجرا به شما گفته می‌شود، اما ریزه‌کاری‌ها و به قول معروف فوت کوزه‌گری هرگز بیان نمی‌شود و همین امر بعدها شما را دچار مشکل خواهد کرد.

دلیل تاکید ما بر شرکت در دوره‌های آموزشی در این مطلب، تماس نزدیک با مدرس و امکان پرسیدن ابهامات و مشکلات احتمالی است. زمانی که شما یک فیلم آموزشی می‌بینید و یا مقاله‌ای را مطالعه می‌کنید، اگر با سوالی روبرو شوید، احتمال رفع آن بسیار کم است. در حالی که با شرکت در کلاس‌های آموزشی، خیلی راحت می‌توانید در همان لحظه سوالتان را بپرسید. همچنین پس از پایان دوره، معمولا امکان کارآموزی و عملی کرن آموخته‌ها نیز وجود دارد. این موضوع، سبب می‌شود تا کار را از نزدیک لمس کنید و با چالش‌های آن آشنا شوید.

لزوم شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

ویژگی‌های بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همه ما بارها در رسانه‌های مختلف تبلیغات مربوط به دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ را دیده‌ایم. بدون شک در همه آن‌ها گفته می‌شود که آموزش باکیفیتی دارند، اما معمولا فاصله حرف تا عمل بسیار زیاد است! به همین دلیل، قبل از ثبت‌نام در هر دوره‌ای، لازم است به طور کامل تحقیق کنید و مطمئن شوید زمانی که می‌خواهید برای یادگیری صرف کنید، هدر نمی‌شود! در ادامه، چند مورد از ویژگی‌هایی که یک دوره بازاریابی دیجیتال باید داشته باشید را معرفی خواهیم کرد.

قالب کلی دوره

همه آموزشگاه‌ها و آکادمی‌ها یک‌سری آیتم‌ها برای کلاس‌های خود در نظر می‌گیرند تا با سایر مراکز متفاوت باشند. در ابتدا لازم است تک تک امکانات دوره‌ای که قصد ثبت‌نام در آن را دارید، بررسی کنید و ببینید که آیا مطابق با نیازهای شما هست یا خیر؟ به طور کلی، یک دوره آموزشی خوب، قالبی که در ادامه آورده‌ایم را دارد:

  • آموزش بازاریابی دیجیتال به صورت عملی و تئوری به صورت هم‌زمان
  • مشخص کردن تمرین و بررسی آن توسط مدرس
  • پروژه‌های شبه واقعی
  • حضور منتور در طول آموزش و راهنمایی دانش‌پذیران
  • امکان شرکت در دوره‌های کارآموزی و کارورزی پس از پایان کلاس‌ها

مواردی که در بالا ذکر شد، به شما کمک می‌کند تا به یک دیجیتال مارکتر کاربلد تبدیل شوید. فراموش نکنید که حرفه دیجیتال مارکتینگ بر پایه تجربه است و شما باید دوره‌ای را انتخاب نمایید که علاوه بر ارائه مطالب، تجارب مفیدی نیز در اختیار شما قرار دهد.

حضور یک مدرس متخصص و باتجربه

دیجیتال مارکتینگ شامل زیرشاخه‌های بسیار تخصصی و گسترده‌ای مانند سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و… می‌شود. مسلما هریک از این زیرمجموعه‌ها پیچیدگی خاص خود را دارند؛ به همین دلیل فردی که قرار است این مطالب را آموزش دهد، باید به طور کامل در این عرصه استاد بوده و تجربه کافی را دارا باشد. کسی می‌تواند به عنوان یک مدرس کاربلد در این حوزه تدریس کند که شغل و حرفه اصلی خودش نیز بازاریابی دیجیتال باشد. از آنجایی که این فرد از نزدیک و به صورت روزانه با جزئیات کار درگیر است، بهتر می‌تواند مطالب را منتقل کند. بنابراین یکی از مواردی که در زمان انتخاب دوره باید دقت داشته باشید، مدرس و سابقه کاری او است.

 

ارائه مدرک معتبر

وجود مدرک معتبر یکی از مواردی است که مشخص کننده میزان کیفیت دوره است. البته فراموش نکنید که مهارت بسیار مهم است، اما داشتن مدرک برای قرار دادن در رزومه نیز الزامی بوده و به مدیران مجموعه‌ها این اطمینان را می‌دهد که شما برای جایگاه شغلی موردنظرشان مناسب هستید. دقت کنید که اگر آکادمی موردنظرتان مدرک ارائه می‌دهد، حتما از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید. وجود یک مدرک در کنار مجموعه‌ای از مهارت‌ها، به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به جایگاه دلخواهتان برسید.

جلسه رایگان

بدون شک برای شرکت در هر دوره آموزشی باید زمان و هزینه صرف کنید. بنابراین لازم است به طور کامل با دوره مدنظر آشنایی داشته باشید. به همین دلیل وجود یک جلسه معرفی رایگان می‌تواند در تصمیم‌گیری شما بسیار تاثیرگذار باشد. در این جلسه، شما با نحوه تدریس مدرس آشنا شده و از کیفیت کلاس‌ها مطلع خواهید شد.

ویژگی‌های بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

ارائه فرصت شغلی و معرفی به مجموعه‌ها

امروزه باتوجه به اینکه دوره‌های زیادی برای آموزش دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌شود، افراد زیادی هم به عنوان دیجیتال مارکتر وارد بازار کار می‌شوند. این موضوع می‌تواند پیدا کردن یک جایگاه شغلی مناسب با درآمد قابل قبول را کمی دشوار کند. به همین دلیل، دوره‌های حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ، در پایان آموزش‌ها افراد را به مجموعه‌هایی که امکان کارآموزی دارند، معرفی می‌کنند. این فرصت سبب می‌شود تا اکثر افراد در همان شرکت‌هایی که کارآموزی کرده‌اند، استخدام شوند و به عنوان یک فرد ماهر فعالیت کنند.

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ کدام است؟

تا این قسمت از مطلب با لزوم شرکت در دوره آموزشی و ویژگی‌های یک دوره حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید. احتمالا در ذهنتان این پرسش ایجاد شده که چگونه باید یک دوره با این ویژگی‌ها را پیدا کنیم؟ مجموعه رشدانا یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای یادگیری استراتژی‌های بازاریابی روی آن حساب کنید. کارگاه‌هایی که با عنوان مسیر رشد دیجیتال مارکتینگ در مجموعه رشدانا برگزار می‌شوند، برای تمامی افرادی که به فروش و متقاعد سازی، برنامه‌ریزی استراتژی و… علاقه‌مند هستند و مهارت تجزیه و تحلیل و تاثیرگذاری بر روی دیگران را دارند، مناسب هستند.

سرفصل‌هایی که در دوره دیجیتال مارکتینگ رشدانا ارائه می‌شود، برای تبدیل شدن شما به یک متخصص حرفه‌ای، جامع و کامل است. این سرفصل‌ها، شامل مواردی مانند کسب و کار دیجیتال، سئو سایت، پیاده‌سازی سایت با وردپرس، کپی رایتینگ و… می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی مدرسین این مجموعه از افراد حرفه‌ای و فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ برگزیده شده‌اند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنید. نکته مهمی که لازم است درمورد دوره‌های رشدانا بدانید این است که در پایان کلاس‌ها، شما را به مجموعه‌های متقاضی کارآموز معرفی می‌کنند و بدین ترتیب راحت‌تر به بازار کار وارد می‌شوید.

و در پایان…

مسلما برای ورود به هر حوزه‌ای، لازم است در ابتدا به شناخت کامل از آن برسید و با کسب مهارت‌های لازم، شروع به فعالیت کنید. یکی از تخصص‌هایی که امروزه بسیار پرطرفدار هستند، دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. در این مقاله، به چندین مورد از ویژگی‌های بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ اشاره کردیم. پیشنهاد می‌کنیم برای شرکت در دوره موردنظرتان تک تک این ویژگی‌ها را بررسی کنید و سپس برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها اقدام نمایید. یکی از مجموعه‌های حرفه‌ای که شما را در جهت رسیدن به آرزوهایتان یاری می‌دهد، رشدانا است. آکادمی رشدانا به صورت اصولی تک تک مباحث مربوط به بازاریابی دیجیتال را با جزئیات کامل به شما آموزش خواهد داد و با شما همراه است تا تبدیل به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شوید.

نویسنده

منا دانشمندی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.