بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
کال تو اکشن چیست؟ چه انواعی دارد؟

امروزه کسب و کارهای مختلف از فروشگاه‌های کوچک تا برندهای بزرگ دنیا مثل سامسونگ، BMW، ال جی و… سعی می‌کنند از راه‌های مختلفی مجموعه‌ی خود را توسعه دهند. یکی از عواملی که امروزه بسیاری از کسب و کارها برای رشد خود توجه زیادی به آن می‌کنند بحث تبلیغات می‌باشد. اما همه تبلیغاتی که از سوی برندها و کسب و کارهای مختلف انجام می‌شود در حقیقت یک هدف اصلی دارند؛ اینکه اقدام مد نظر آن‌ها توسط کاربر انجام شود.

این اقدام می‌تواند خرید یک محصول از یک وبسایت، ثبت نام در یک دوره آموزشی، دانلود یک اپلیکیشن یا همان نرم‌افزار و…. باشد. برای انجام اقدام مورد نظر شما توسط کاربران روشی وجود دارد به نام کال تو اکشن یا دعوت به عمل که به شما در این راه کمک می‌کند.

پس شما برای متقاعد کردن کاربر برای اینکه اقدام مورد نظرتان را انجام دهد، باید اینگونه عمل کنید: با تولید محتوای مناسب و جذاب و در نهایت با استفاده از یک کال تو اکشن درست می‌توانید به هدف خود برسید. با توجه به اهمیت بالای موضوع کال تو اکشن، ما تصمیم گرفتیم مقاله‌‌ای در مورد کال تو اکشن تهیه کنیم و از طریق آن که این مطلب باشد، اطلاعات مفیدی را در ارتباط با کال تو اکشن به شما ارائه دهیم. با دیجیتالیکس همراه باشید.

در ابتدا بهتر است با کال تو اکشن بیشتر آشنا شوید پس اول توضیح می‌دهیم کال تو اکشن چیست.

تعریف کال تو اکشن

کال تو اکشن یا به انگلیسی Call To Action که مخفف آن CTA می‌شود، در حقیقت به معنای دعوت به عمل (اقدام) است و به آن فراخوانی هم می‌گویند. کال تو اکشن به درخواستی گفته می‌شود که شما از مخاطبان خود دارید تا اقدام مورد نظر شما را انجام دهند.

فراخوانی به صورت‌های متفاوتی مثلا یک عکس، پیوند و یا یک پیام یک خطی در وب سایت یا سوشال‌ها قابل مشاهده است که همگی با هدف انجام خواسته‌ی مورد نظر شما توسط مخاطب ایجاد می‌شوند.

شاید شما هم مثل بسیاری از افراد فکر کنید که هدف از ایجاد کال تو اکشن فقط خرید یک محصول است اما استفاده از کال تو اکشن بسیار گسترده‌تر است و برای هدف‌های زیادی از آن استفاده می‌شود؛ برای مثال دانلود نرم‌افزار (اپلیکیشن)، ثبت نام در یک رویداد یا یک دوره آموزشی، ثبت اطلاعات و….

 

همان‌طور که گفتیم کال تو اکشن به شکل‌های مختلفی می‌تواند ایجاد شود که چند مورد از آن‌ها عبارتند از:

  • پاپ آپ
  • دکمه‌ای
  • سایدبار
  • اسلایدی
  • اَبَر لینک متنی
  • نوشته ساده و بدون پیوند

 

حالا که توضیح دادیم کال تو اکشن چیست و به اشکال آن هم پرداختیم، به بخش مهمی می‌رسیم. در ادامه به انواع کال تو اکشن می‌پردازیم.

کال تو اکشن چیست

انواع کال تو اکشن

در اینجا برخی از مهم‌ترین انواع کال تو اکشن را معرفی می‌کنیم.

۱- دکمه کال تو اکشن

دکمه دعوت به اقدام (کال تو اکشن) رایج‌ترین نوع فراخوانی می‌باشد و به صورت معمول در آخر محتوا یا آنجایی که بهتر دیده شود، آن را می‌گذارند. دکمه‌ کال تو اکشن لازم است بسیار چشم نواز و جذب‌کننده باشد و نوشته‌ی آن به گونه‌ای باشد که مخاطبان متقاعد شوند تا روی آن کلیک کنند.

۲- دکمه بیشتر بخوانید

شما با نوشتن تکه متنی جذاب می‌توانید کاربران را پس از خواندن آن متن کوتاه، به دنبال کردن ادامه نوشته ترغیب کنید تا بر روی دکمه بیشتر بخوانید کلیک کنند و به هدف خود برسید (اقدام مورد نظر شما را انجام دهند). دکمه بیشتر بخوانید برای جاهایی که محتوای متنی دارند سودمند است.

 

۳- دکمه به اشتراک گذاری مطالب

یکی دیگر از کال تو اکشن‌هایی که شما می‌توانید استفاده ‌کنید، دکمه به اشتراک گذاری مطالب است که در پایان محتواها یا ویدیوهای خود آن را به کار می‌برید. بعضی اوقات انجام دادن آن را با استفاده از گفته خود از کاربر درخواست می‌کنید و بعضی اوقات دکمه‌های شورت کاتی برای به اشتراک گذاری مطالب در محتوای خود قرار می‌دهید تا این اقدام توسط کاربر انجام گیرد.

۴- ارتباط با پشتیبانی یا چت آنلاین

شما می‌توانید از این CTA استفاده کنید تا اگر کاربران شما موضوعی برایشان مبهم بود، سوالی داشتند و یا به صورت کلی از شما راهنمایی‌ای می‌خواستند بر روی این دکمه کلیک کنند.

۵- بازدید از محصول

بازدید از محصول یا مشاهده محصول زمانی به کار می‌رود که مثلا شما روی محصولات در صورت خرید اول، ۵۰ درصد تخفیف گذاشته‌اید که می‌توانید با این کار کاربر را برای انجام اقدام مورد نظر خود بسیار ترغیب کنید.

 

به جز موارد گفته شده کال تو اکشن‌های دیگری مانند ثبت نام در رویداد، ثبت نام در یک دوره آموزشی، اقدام به خرید و… هم وجود دارند.

انوع کال تو اکشن

نکات مهم درباره کال تو اکشن

شما هم‌اکنون می‌دانید کال تو اکشن چیست و با انواع آن آشنا شدید اما برای استفاده از یک کال تو اکشن که بتواند بسیار موثر باشد باید به نکاتی توجه کنید. پس این بخش از مطلب دیجیتالیکس را نیز با دقت مطالعه کنید.

اندازه دکمه کال تو اکشن

شاید برایتان سوال باشد که سایز مناسب برای دکمه کال تو اکشن چقدر است؟ دکمه‌های کال تو اکشن قطعا نباید کوچک باشند. این دکمه‌ها باید نسبت به دیگر دکمه‌های سایت بزرگتر باشند ولی توجه کنید که بزرگ بودن به قدری که تقارن در طراحی وب سایت وجود نداشته باشد یا برای کاربران اذیت‌کننده باشد خوب نیست و توصیه نمی‌شود.

 

رنگ دکمه کال تو اکشن

دکمه کال تو اکشن باید خاص و متمایز باشد تا بتواند مورد پسند کاربران واقع شود و آن‌ها را مجذوب خود نماید. بنابراین رنگ آن هم باید با سایر دکمه‌ها متفاوت باشد.

نکته: دکمه کال تو اکشنی حرفه‌ای است که بتواند به صورت شفاف و دقیق بازگو کند که چه ارزشی برای کاربر دارد و او با کلیک کردن بر روی آن دکمه به چه چیزی خواهد رسید (برای مثال ۵۰ درصد تخفیف محصول برای خرید اول بسیار برای کاربر شفاف است)

در پایان باید بگوییم که کال تو اکشن (Call To Action) بعنوان یکی از روش‌های تبلیغاتی، در دنیای کسب و کار امروز بسیار رواج پیدا کرده است. افراد در کسب و کارهای مختلف، با استفاده درست از نوع کال تو اکشنی که مرتبط با خواسته‌شان است می‌توانند کاربران را دعوت به اقدام کنند تا کاربران با برآورده کردن خواسته‌ی مورد نظر آن‌ها، آن‌ها را به هدف‌شان برسانند.

با توجه به همه‌ی این صحبت‌ها، ما کال تو اکشن را به شما بعنوان یک روش تبلیغاتی موثر و بسیار کاربردی پیشنهاد می‌کنیم که می‌تواند باعث توسعه و پیشرفت بسیار کسب و کار شما شود.

پیشنهاد ویژه: دوره سئو در مشهد

نویسنده

منا دانشمندی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.