بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی چگونه است؟

بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی چه مراحلی دارد
امتیاز دهید

در سال‌های اخیر رسانه‌های اجتماعی از یک ایده یا سرگرمی به یک ضرورت مطلق برای بازاریابان تبدیل شده‌اند. از میان همه سیستم عامل‌های بازاریابی رسانه‌ای، رسانه‌های اجتماعی کاملاً جایگزین بازاریابی سنتی شده است. شروع کار با بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ترسناک باشد، بنابراین همراه دیجیتالیکس، آژانس دیجیتال مارکتینگ باشید تا در اینجا 7 راهکار مثبت و تاثیرگذار بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی آورده شده است که می‌توانید از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌مند گردید.

راهکارهای بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی

نرم افزارهای مناسب را انتخاب کنید

شبکه‌های اجتماعی که بتوانید محتوای خود را در آن به اشتراک بگذارید هیچ کمبودی ندارند. تعداد سایت‌ها هر روز در حال افزایش است. به اشتراک گذاری مطالب خود در سیستم عامل‌های مناسب برای موفقیت شما بسیار مهم است.

زمانی که انتخاب کردید که از کدام کانال استفاده کنید، باید مشتریان و تجارت خود را در نظر بگیرید. مهم است که شما از سیستم عامل‌هایی که مخاطب هدف شما از آن استفاده می‌کند، حسابی مناسب را ایجاد کنید.

انتخاب رسانه برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

یک تقویم مناسب را ایجاد کنید

درگیری برای تولید و انتشار پست دقیقاً در لحظات 90، می‌تواند در نهایت منجر به تولید محتوایی بی کیفیت شود. بی برنامگی می‌تواند منجر به ارسال مکرر یک پست تکراری یا متوقف شدن حضور پررنگ شما در یک مجموعه یا شبکه مشخص گردد.

ایجاد تقویم محتوای برای انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند از این اشتباهات جلوگیری کرده و منجر به انتخاب‌هایی مؤثر گردد. تقویم‌های محتوایی همچنین به شما کمک می‌کنند تا اهداف و استراتژی‌هایی را برای پیشرفت و موفق مجموعه‌تان به درستی انتخاب کنید.

برای ساخت تقویم محتوا، از یک تقویم عادی برای هر کانال رسانه اجتماعی استفاده کنید و پست‌های خود را از قبل و با هشتگ ها، پیوندها، تصاویر و سایر مطالب، ذخیره کنید.

تقویم محتوایی

مخاطبین را برای دریافت جایزه تشویق کنید

فعالیت در رسانه‌های اجتماعی البته که باید کاملاً اجتماعی باشد. البته این امر در مورد کسانی که از سایت‌ها برای تفریح یا سرگرمی استفاده می‌کنند، صادق نیست. مشاغل نیز در این فضا باید با یکدیگر ارتباطی تعاملی داشته باشند و به عبارتی طرح‌های تشویقی جذابی برای مخاطبین انتخاب نمایند.

محتوایی را ارسال کنید که مخاطبین شما می‌خواهند آن را بخوانند، سوالاتی جذاب را از آن‌ها بپرسید. اشتراک گذاری مطالب کاربران دیگر را فراموش نکنید و به تحقیقات خود درباره شناخت ایده‌ها و علایق مشتریان و مخاطبین، خاتمه ندهید.

بیش از حد تبلیغ نکنید

تله‌ای که مشاغل معمولاً در آن قرار می‌گیرند، برخورد بیش از حد با رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک بستر متفاوت برای تبلیغات عادی است. شما نمی‌خواهید در همه پست‌ها خود را آشکارا تبلیغ کنید. شما باید محتوایی ایجاد کنید که مردم واقعاً از آن لذت ببرند و می‌خواهند آن را ببینند.

تبلیغ خودتان در این بین اما هر چند وقت یکبار اشکالی ندارد. برخی از بازاریابان طبق قانون یک در هفت عمل می‌کنند، که می‌گوید برای هر پست تبلیغاتی مستقیم، شش پست دیگر باید مبتنی بر محتوایی با تبلیغات غیر مستقیم باشد. در این شش پست می‌توانید مقالاتی را به اشتراک بگذارید، درباره رویدادهای فعلی نظر دهید یا سوالی بپرسید. لازم نیست از ذکر نام تجاری خود در این پست‌ها کاملاً خودداری کنید. فقط مراقب باشید که موضوع را مستقیماً بیان نکنید.

 

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اشتراک‌گذاری ویدئو

محتوای بصری در شبکه‌های اجتماعی به خوبی کار نتیجه می‌دهند. به یک پیشنهاد ایده آل به شمار می‌رود. محتوای تصویری هنگامی که افراد در فیدهای اجتماعی خود پیمایش می‌کنند، برجسته می‌شود.

بنابراین به احتمال زیاد آن‌ها محتوای منتشر شده از سوی شما را مشاهده می‌کنند و با آن درگیر می‌شوند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد بدون این که فضای زیادی را اشغال کنید، در یک پست معمولی بیشتر از آنچه می‌توانید، بگویید. ویدئویی جالب و روایت محور ایجاد کنید تا بهترین واکنش را داشته باشید.

اشتراک گذاری ویدئو

فوراً به سراغ مشکلات بروید

این پیشنهاد، یک راه بسیار ساده برای دریافت بازخوردهای مثبت است. گاهی اوقات ممکن است با شخصی روبه‌رو شوید که ناراحت است یا بازخوردی منفی را با شما به اشتراک می‌گذارد. شما باید نام برند خود را با دقت در کانال‌های اجتماعی رصد کنید، بنابراین می‌توانید قبل از تشدید موارد، مشکلات را مشاهده کنید. اگر مشکلی را مشاهده کردید، با عذرخواهی علنی در صورت لزوم و پیشنهاد حل مشکل از طریق تبادل مستقیم پیام، با مخاطب درگیر شوید. به این ترتیب افرادی که این پست را می‌بینند می‌دانند که شما پاسخگو هستید اما نیازی نیست همه مشخصات موضوع را بررسی کنند.

ایجاد یک جامعه خاص

به جای تلاش برای به دست آوردن هرچه بیشتر دنبال کنندگان، بر یافتن مشتریانی وفادار، پیگیر و ویژه تمرکز کنید. این افراد به احتمال زیاد محتوای شما را مانند پست‌های شما به اشتراک می‌گذارند و به سادگی به مشتریان دائمی شما تبدیل می‌شوند.

وقتی یک جامعه پیرامون برند خود ایجاد می‌کنید، افراد درون آن انجمن با یکدیگر درگیر می‌شوند و این موضوع به تبلیغ محتوای شما کمک می‌کند. حتی می‌توانید سعی کنید که با کاربران مشهور در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید تا با مرور یک محصول یا ذکر نام تجاری برند شما در یک پست جداگانه، به شما در این مسیر کمک کنند.

مشخص کردن جامعه هدف در شبکه های اجتماعی

نتیجه‌گیری مقاله بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی

در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مرکز ثقل یا به عبارتی اصلی‌ترین مرکز فعالیت بازاریابی در درون شبکه‌های اجتماعی قرار دارد. وقتی بازاریاب‌ها کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند، در فیس بوک، توییتر، + Google و غیره فعالیت می‌کنند. آن‌ها با تولید محتوا، آن را در داخل این شبکه‌ها قرار می‌دهند. اگر شما هم برای تدوین بهترین استراتژی برای رشد کسب و کارتان نیاز به مشاوره اینستاگرام مارکتینگ هستید می‌توانید از صفحه اینستاگرام مارکتینگ مشهد سفارش خود را ثبت کنید.

نویسنده

pourali

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *