بازاریابی محتوا

محتوای تبلیغاتی چیست؟مزایای تولید محتوای تبلیغاتی

صنعت دیجیتال مارکتینگ به سرعت در حال رشد بوده و برخی از فناوری‌ها و برنامه‌هایی که تا چند سال اخیر، وجود آن‌ها الزامی بوده در عصر حاضر در حال منسوخ شدن هستند. بازاریابان در هر حوزه‌ای که فعالیت دارند به‌طور مستمر در حال کشف روش‌های جدید و تازه برای برقراری ارتباط با مخاطبین خود هستند. از طرفی تبلیغات تبدیل به بخش بسیار مهمی از کسب وکارها شده که در نبود آن هیچ پیشرفتی در کسب وکار حاصل نمی‌شود. حال باتوجه به اینکه کسب وکارها در حال وارد شدن به فضای آنلاین و دیجیتال هستند بهتر است با موضوع محتوای تبلیغاتی چیست آشنایی بیشتری داشت. برای بررسی و توضیح بیشتر در خصوص این مهم در ادامه با دیجیتالیکس همراه باشید.

محتوا تبلیغاتی چیست؟

یکی از روش‌های مهم برای دیده شدن بهتر وب سایت یا صفحه کسب وکار در فضای آنلاین، بهره‌مندی از امر تبلیغات است. از طرفی تولید محتوا یکی از بخش‌های مهم در وب سایت‌ها بوده که سبب افزایش رتبه و کسب جایگاه بهتر در رتبه‌بندی گوگل می‌شود. حال ایجاد هماهنگی و ارتباط میان این دو فرآیند سبب ساخت محتوای تبلیغاتی می‌شود. محتوای تبلیغاتی را می‌توان یکی از مهم‌ترین ابزارها در صنعت دیجیتال مارکتینگ دانست. هم‌چنین یکی از شاخه‌های سودآور و پرطرفدار در زمینه تولید محتوای فارسی، محتوای تبلیغاتی بوده که هر ساله نویسندگانی زیادی علاقه داشته به این عرصه ورود پیدا کنند.

به‌طور کلی می‌توان گفت محتوای تبلیغاتی زیرمجموعه‌ای از تولید محتوا بوده که هدف آن تبلیغ صفحه یا وب سایت در قالب محتوا است. محتوا تبلیغاتی می‌تواند برای آشنابی بیشتر با وب سایت یا صفحه باشد که در آن اقدام به معرفی محصولات یا خدمات کسب وکار آنلاین می‌شود.

محتوای تبلیغاتی چیست

اهمیت محتوا نویسی تبلیغاتی چیست؟

در گذشته نیز کسب وکارها برای سودآوری بیشتر و معرفی محصولات خود از تبلیغات سنتی بهره می‌بردند. در عصر جدید باتوجه به گسترش فضای  اینترنت و مجازی شدن فعالیت بسیاری از کسب وکارها و شرکت‌ها، متدهای تبلیغات نیز دستخوش تغییراتی شده است. محتوا نویسی تبلیغاتی یکی از متدهای مهم در امر تبلیغات بوده که با استفاده از آن علاوه‌بر بهره‌مندی از سئو مطلوب می‌توان اقدام به تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات وب سایت یا صفحه خود کرد‌. با بهره‌مندی از این روش تبلیغ می‌توان با کمک سئو مشتری را به کسب وکار رساند. اهمیت محتوای تبلیغاتی هنگامی نمایان می‌شود که علاوه‌بر بهینه‌سازی سایت سبب ایجاد ارتباط بهتر میان کاربر و کسب وکار شده و در نتیجه موجب جذب مشتری می‌شود.

 

حتما بخوانید: کپی رایتینگ چیست؟

چگونه می‌توان یک محتوای تبلیغاتی حرفه‌ای تولید کرد؟

انتخاب یک تیتر حرفه‌ای

تیتر محتوا را می‌توان مهمترین بخش هر محتوا، معرفی کرد. بنابراین استفاده از یک تیتر مناسب و جذاب می‌تواند نقش بسیاری در جذب مخاطب داشته باشد و او را برای ادامه دادن و مطالعه بیشتر ترغیب کند. پس از انتخاب یک تیتر مناسب، باید به متنی که قرار است در زیر تیتر نوشته شود هم توجه داشت. همخوانی متن و تیتر یک محتوا موضوع بسیار مهمی است و در جذب مخاطب تأثیرگذار است.

 استفاده از کلمات روان و قابل فهم در تولید محتوا

هرچه متن یک محتوای تبلیغاتی روان‌تر و قابل فهم باشد، اثربخشی آن بیشتر است. منظور از روان‌نویسی یک متن این است که بتوانید متن موردنظر خود را با زبانی ساده و قابل فهم با مخاطب به اشتراک بگذارید. بنابراین با استفاده از کلمات آشنا و ملموس می‌توان یک محتوای تبلیغاتی مؤثر ایجاد کرد.

مطالعه سایر محتواهای تبلیغاتی

بهترین کار پیش از نگارش یک محتوای تبلیغاتی، مطالعه زیاد در آن حوزه است. توصیه می‌شود قبل از نگارش و انتشار یک مطلب، با انواع متن‌ها و نوشته‌های مرتبط، آشنایی داشته باشید. مطالعه زیاد، کتابخوانی و خواندن مجلات مختلف می‌تواند ارتباط مستقیمی بر نحوه نگارش متن‌های تبلیغاتی داشته باشد. چراکه یکی از شروط نوشتن یک محتوای تبلیغاتی خوب، بالا بودن دایره لغات است.  مطالعه در سایت‌های آنلاین نیز می‌تواندواند به شما در این زمینه کمک کند.

تولید محتوای تبلیغاتی

معرفی کامل و دقیق محصولات

یکی از اصلی‌ترین نکات در هنگام نوشتن محتوای تبلیغاتی این است که اطلاعات موردنظر را به صورت کامل و بدون نقص به مشتری انتقال دهید. مشتری باید بداند که یک محصول چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد. هرچه اطلاعات مشتریان نسبت به یک محصول یا خدمات بیشتر باشد، میل خرید در آن‌ها بیشتر خواهد شد؛ از همین‌رو لازم است در محتوای تبلیغاتی، اطلاعات کاملی را به مشتری ارائه نمود. نباید هیچ شک و تردیدی درباره خدمات و محصولات شما وجود داشته باشد.

استفاده از تکنیک داستان سرایی

استفاده از داستان سرایی نیز می‌تواند در تولید یک محتوای تبلیغاتی مؤثر باشد. اگرچه ممکن است این مورد کمی عجیب به‌نظر برسد اما جالب است بدانید که مردم علاقه زیادی به داستان سرایی دارند. شما می توانید از طریق داستان سرایی، مخاطب خود را درگیر کنید و او را برای حل مشکلات پیش روی محصول به چالش بکشید. توجه داشته باشید که در این تکنیک نباید هر داستان یا محتوای نامفهومی را با مخاطب به اشتراک گذاشت؛ چراکه این کار، حس بدی را به مشتری القا می کند.

 

ویژگی‌های محتوای تبلیغاتی چیست؟

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های نویسندگی در تولید محتوای تبلیغاتی، مخاطب قرار دادن خواننده است. بنابراین بهتر است نویسنده در چنین محتواهایی از کلماتی نظیر شما استفاده کند و به صورت مستقیم با مخاطب ارتباط داشته باشد؛ تا بتواند صمیمیت و احساس راحتی را در مخاطب ایجاد کند. توجه به شفاف نویسی از دیگر مواردی است که باید درنظر گرفت. در یک محتوای تبلیغاتی استفاده از جملات مجهول و نامفهوم ممنوع است و این قانون حتی در سئوسازی محتوا نقش دارد. درواقع تولید یک محتوای مجهول سبب کاهش توجه و تمرکز مخاطب شده و او را نسبت به موضوع و هدف اصلی دلسرد می‌کند.

مزایای تولید محتوای تبلیغاتی چیست؟

شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین مزیت‌هایی که محتوای تبلیغاتی به نسبت به بازاریابی محتوای ارگانیک داشته  این بوده که به کشف یا جستجو متکی نیست. چناچه برای تبلیغ برخی از موارد هزینه کرده‌، نباید نگران جذب کردن کاربران گسترده‌تری بود، یا در چالش‌های سئو گیر کرد. به آسانی مخاطبان مورد هدف خود را پیدا کرده و از هر کانال توزیع، متناسب با نیازهای خود بتوان به بهترین وجه ممکن بهره‌مند شد. از دیگر مزایای این نوع تبلیغات محتوا این بوده که می‌توان از روی موضوعات مهم متمرکز شد، این مهم در ترافیک ارگانیک ممکن نیست. این موضوع به این مفهوم بوده که می توان عبارتی را  تعریف کرده و مشتریان احتمالی مورد هدف را با ساخت محتوای تبلیغاتی به این عبارت رساند و در ذهن مخاطب باقی ماند.

تمامی روش­های بیان شده نقش مهمی در کیفیت یک محتوای تبلیغاتی دارند. فراموش نکنید که برای نوشتن یک محتوای ارزشمند و جذاب باید به صورت جدی مطالعه کرد. به ­طورکلی بازاریابی محتوا، سبب افزایش فروش و توسعه یک کسب ­وکار می­گردد.

اگر نیاز به خدمات تولید محتوا دارید می‌توانید با کارشناسان تولید محتوا در مشهد دیجیتالیکس از طریق فرم ثبت سفارش ارتباط برقرار کنید.

نویسنده

منا دانشمندی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.