بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
سئو و بهینه‌سازی سایت

به دست آوردن رتبه‌ی سایت در گوگل چگونه است؟

به دست آوردن رتبه‌ی سایت در گوگل چگونه است

هرکدام از موتورهای جست‌وجو براساس اهداف ویژه‌ی خود، برحسب قواعد خاصی به صفحات سایت‌ها امتیاز می‌دهند. هرچه‌قدر براساس این قواعد امتیاز بالاتری کسب کنید، هنگام نمایش نتایج سرچ سایت شما در خط بالاتری قرار می‌گیرد. در ادامه همراه دیجیتالیکس باشید تا به بررسی این مسئله بپردازیم که رتبه گرفتن سایت در گوگل چه مزایایی دارد و چگونه به دست خواهد آمد.

دلایل اهمیت رتبه گرفتن سایت در گوگل

گوگل برترین و یا به عبارتی یکی از برترین موتورهای جست‌جوی جهان است. کمتر کسی وجود دارد که با آن آشنایی نداشته باشد و چندین بار در روز برای مسائل مختلف از آن استفاده نکند؟!! به همین جهت کسب جایگاه در این موتورجست‌وجو به معنای کسب یک جایگاه جهانی برای برقراری ارتباط با مخاطبین بین‌المللی است و هرچه‌قدر معیارهای آن را بیشتر رعایت کنید و در لیست بالاتری قرار بگیرید، سود و بازدهی بیشتری براساس اهداف خود خواهید داشت.

دلایل اهمیت رتبه گرفتن سایت در گوگل

 

چگونه رتبه‌ی سایت خود را در گوگل ارتقا ببخشیم؟!

  • روش رتبه‌بندی گوگل

روند رتبه‌دهی گوگل به سایت به این صورت است که امتیازاتی در دامنه 0 تا 10 درنظر گرفته می‌شود و براساس آیتم‌هایی که درنظر گرفته شده، به هرسایت امتیازی تعلق می‌گیرد. این امتیازات درواقع نشان از درجه‌ی مهم بودن سایت دارد و هر یک الی دوماه یک بار مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار می‌گیرد. برای آگاهی از میزان امتیاز هر سایت می‌توانید به سایت زیر مراجعه کنید:

www.pagerank.net

  • چگونگی افزایش رتبه سایت در گوگل

بالابردن رتبه‌ی سایت خود در گوگل از شیوه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. اگر بخواهیم آیتم‌های این موتور جست‌وجو را بررسی کنیم، شاید به نزدیک 200 فاکتور برخورد کنیم که تعدادی از کلیدی‌ترین موارد آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چگونگی افزایش رتبه سایت

۱- بررسی دامنه

بهتر است به جای دامنه‌های info و biz ، از دامنه‌های org, net , com استفاده کنید. زیرا موتورهای جست‌وجو نسبت به دامنه‌های جایگزین دید خوبی ندارند و برای آن‌ها امتیازات کمتری قائل هستند.

۲-بهینه‌سازی عنوان

اولین برخورد شما با مخاطب مربوط به چکیده‌ای است که در صفحه جست‌وجوی گوگل با آن مواجه می‌شود. این چکیده به سه قسمت، عنوان صفحه، URL و متا دیسکریپشن است. در نظر داشته باشید که مهم‌ترین اصلی که باید درباره‌ی آن‌ها رعایت کرد، ارتباط با محتوای اصلی و کوتاه و مختصر بودن است.

۳-استانداردسازی ساختار URL

هرچه یک‌نواختی ساختار URL شما بالاتر باشد، از بازدهی بیشتری برخوردار خواهید بود. در واقع این یک‌نواختی باعث افزایش امتیاز شما می‌شود، به صورتی که مخاطبین برای رسیدن به مقاصد خود در صفحه‌ی شما نیاز به زمان کمتری دارند و به نتایج بهتری می‌رسند و درکنار آن به موتورجست‌وجوی گوگل هم کمک می‌کند که راحت‌تر و سریع‌‎تر صفحه‌ی شما را بررسی کنند که باعث افزایش عملکرد کلی آن‌ها خواهد بود.

استاندارسازی ساختار url

۴- کوتاه کردن URL

هرچند برای طول URL شما محدودیتی وجود ندارد، اما برای ارتباط‌گیری با مخاطب و تبلیغات بسیار موثر است. به صورتی که URL های کوتاه راحت‌تر در ذهن ثبت می‌شوند و در عرصه‌ی تبلغات بسیار موثرتر خواهند بود، بنابراین نه تنها از امتیازهای بالاتری برخوردار هستند که در عمل هم برای شما سودمندی بیشتری خواهند داشت.

۵-کوتاه نگه داشتن مسیر کلیک

کاربران باید در سریع‌ترین حالت ممکن به هدف خود برسند. مسیر کلیک درواقع روندی است که مخاطب باید برای به صفحه یا هدف مورد نظر خودش طی کند، به طورمثال مسیری که باید برای رسیدن به خرید یک کالای مشخص در یک سایت طی کند. هرچه‌قدر این مسیر طولانی‌تر باشد، نه‌تنها زمان بیشتری از فرد را می‌گیرد، بلکه ممکن است باعث گیجی بیشتری شود و فرد نتواند به هدف خود برسد.

حتما بخوانید: نرخ تبدیل چیست و روش‌های بهینه سازی آن کدامند؟

۶-تولید محتوای مرتبط و ارگانیک

گوگل به سایت‌هایی که محتواهای غیر کپی تولید می‌کنند، بیشتر بها می‌دهد و امتیاز بالاتری را دراختیار آن‌ها می‌گذارد. در بسیاری از موارد محتواهای کپی می‌تواند باعث جریمه سایت هم شود، درکنار این مسئله محتوای درج شده باید با عنوان سایت ارتباط داشته باشد و درصورت بی‌ربط بودن باعث ترک زودهنگام مخاطبین می‌شود که این خود یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. بنابراین بهتر است اکیدا از انجام این‌کار خودداری کنید.

تولید محتوای ارگانیک

۷-به روزرسانی محتوا به صورت مداوم و با برنامه ریزی

به روزرسانی محتوا با یک برنامه‌ی منسجم ازنظر سئو اهمیت بسیار زیادی دارد و درصورتی که این عمل با درج محتواهای ارگانیک همراه باشد، باعث افزایش میزان امتیاز سایت خواهد شد.

۸-افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت برای شما دو مزیت به همراه دارد، در درجه‌ی اول مخاطبین بیشتری را به سمت خود جذب می‌کنید، زیرا در زمان آن‌ها صرفه جویی می‌کنید ( درنظر داشته باشید که صبر کاربران امروزی بسیار کاهش پیداکرده و این روند سیر صعودی هم دارد) و در درجه‌ی دوم باعث افزایش امتیاز شما توسط گوگل خواهد شد.

سرعت سایت

 

۹-متا تگ‌ها

تمامی صفحات سایت شما باید دارای متاتگ منحصربه‌فرد خود باشد، درصورتی که با فقدان آن مواجه هستید بهتر است این گزینه را به لیست خود اضافه کنید و در نظر داشته باشید که متاتگ‌های شما باید از اصول سئو پیروی کند و درصورت عدم رعایت، سعی در اصلاح آن‌ها داشته باشید.

 

نویسنده

mona

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *