Rate this post

این روزها فقط کافی است تا دو ساعت (شاید کمتر) کنار دوستی بنشینیم تا متوجه شویم که بعد از مدتی طرف مقابلمان بی‌قرار شده است و منتظر است هرچه زودتر گفتگویتان تمام شود. دلیل این بی‌قراری چیزی نیست جز این که دو ساعت از آخرین بازدید او از صفحه اینستاگرامش گذشته است! بسیاری از افراد امروزه وابستگی شدید به شبکه‌های مجازی و به خصوص اینستاگرام پیدا کرده‌اند و اکثر آن‌ها تنها به منظور سرگرمی و دنبال کردن افراد مورد علاقه‌شان از اینستاگرام استفاده می‌کنند. اما افراد باهوش‌تری هم وجود دارند که به این اپلیکیشن به عنوان یک بازار خوب فروش محصولات و خدمات خود نگاه می‌کنند. در این مطلب از وبلاگ دیجیتالیکس به شما خواهیم گفت که چگونه راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی خود را شروع کنید و شما هم در گروه افراد باهوش قرار بگیرید.

چرا کسب و کار اینستاگرامی؟

شاید از خودتان پرسیده باشید، چرا باید در اینستاگرام کسب و کار خود را شروع کنم؟ و یا این‌که وقتی می‌توانم در بازار سنتی کار کنم، چه لزومی دارد که وقت خود را در شغل اینستاگرامی بگذرانم؟ ما به شما پاسخ این سوالاتتان را می‌دهیم.

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت اینستاگرام در این است که حدود 24 میلیون ایرانی در این شبکه فعالیت می‌کنند، که حتی اگر نصف این تعداد نفرات به محصولات و یا خدمات شما نیازمند باشند، در صورت رضایت مشتریان از شما، 12میلیون مشتری وفادار خواهید داشت. مسلما این تعداد مشتری آنقدر‌ها هم ارزشمند هستند که کسب و کار اینستاگرامی خود را راه اندازی کنید، حتی اگر در این زمینه موفق نشوید!

مزیت دیگری که این نوع مشاغل نسبت به بازار سنتی دارند، این است که شما در هر ساعتی از شبانه روز، پاسخگو مشتری هستید و حتی در روزهای تعطیل نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد. در اینستاگرام امکان تعامل بیشتری با مشتری وجود دارد و این امر سبب اعتماد سازی نیز می‌گردد. امکاناتی که شبکه اجتماعی اینستاگرام در اختیار شما می‌گذارد مانند سکوی پرتاب عمل می‌کنند. به عنوان مثال وجود اینفلوئنسر‌ها و یا استفاده از هشتگ‌ها در بیشتر دیده شدن کسب و کار شما بسیار اهمیت دارند.

این‌ها تنها گوشه‌ای از دلایلی است که هر کسی را در زمینه راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی متقاعد می‌کند. بسیاری از افراد هستند که در صورت داشتن کسب و کار در فضای سنتی، یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام نیز دارند و از فرصت‌هایی که در اختیارشان قرار داده شده، استفاده می‌کنند.

اهمیت راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی

 

چگونه کسب و کار خود را در اینستاگرام راه اندازی کنیم؟

بعضی از افراد شاید به دلیل عدم تسلط بر اپلیکیشن اینستاگرام و ندانستن چگونگی راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی، از انجام این کار صرف نظر می‌کنند. در ادامه مراحل شروع یک بیزنس در اینستاگرام را آورده ایم، تا اگر شما نیز طالب داشتن یک کسب و کار در اینستاگرام هستید، بتوانید این کار را عملی کنید. در کنار این شما می‌توانید مقاله اصول بازاریابی در اینستاگرام را هم مطالعه کنید تا با استراتژی دقیق‌تری کسب و کار خود را شروع کنید.

انتخاب حوزه فعالیت

در مرحله اول باید بدانید که دقیقا چه محصول و خدمتی را می‌خواهید ارائه دهید؟ هرچقدر زمینه فعالیت خود را دقیق‌تر و جزئی‌تر مشخص کنید، روند پیشرفت را سریعتر می‌توانید طی کنید.

تکمیل پروفایل

در این مرحله، باید به معرفی خود و کسب و کارتان بپردازید که البته از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان عکس پروفایل از لوگو برند و یا چهره خودتان استفاده کنید. نام پیج خود را، کلمه‌‌‌‌‌‌ای واضح و خوانا قرار دهید تا بیشتر در ذهن‌ها ماندگار شود. در قسمت بیو، آنچه که در پیج خود ارائه می‌دهید را معرفی کنید و مزیت‌هایی که کاربر با دنبال کردن پیج شما به آن می‌رسد را در این بخش بیان کنید.

کسب و کار اینستاگرامی

تولید محتوا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های داشتن یک پیج عالی، تولید محتوا مناسب و کاربر پسند است. این مرحله هیچ وقت تمام نخواهد شد و شما همواره باید در حال تولید محتوا برای کاربر خود باشید. اگر پیج فروشگاهی دارید، نیازی نیست به صورت مداوم عکس محصولات خود را بگذارید. بلکه باید به دنبال محتواهایی باشید که برای مخاطب مفید بوده و جنبه آموزشی داشته باشد. محتوای خوب محتوایی است که هم مخاطب را به خرید تشویق کند و هم انگیزه لازم را برای دنبال کردن پیج شما به کاربر بدهد.

آنالیز پیج

اگر پیج خود را به صورت بیزنس پروفایل راه‌اندازی کرده باشید، از طرف اینستاگرام ابزار‌های آنالیز پیج را در اختیار خواهید داشت. به کمک این ابزار‌ها، میزان تعامل کاربران و بسیاری اطلاعات مفید دیگر را به دست می‌آورید و بدین صورت خواهید دانست که به عنوان مثال مخاطب شما چه دسته پست‌هایی را بیشتر می‌پسندد؟ و یا چه ساعتی برای پست گذاری مناسب است تا محتوای شما بیشتر دیده شود؟ علاوه بر ابزار آنالیز اینستاگرام، بسیاری از وب‌سایت‌ها مانند: Hashtagify، FollowersPro، Pixlee و… به صورت رایگان و یا پریمیوم به شما کمک می‌کنند تا بتوانید پیج خود را تحلیل کنید.

آنالیز صفحه اینستاگرام

چند نکته برای موفقیت کسب و کار در اینستاگرام

اصلی‌ترین راه موفقیت در اینستاگرام مداومت در تولید محتوای ارزشمند برای مخاطب است. با این کار به مخاطب خود می‌فهمانید که توجه او برای شما با ارزش است و برای کسب آن در حال تلاش هستید. قدم بعدی برای موفقیت این است که در پیج خود به قبیله سازی بپردازید. قبیله سازی به معنای این که، به کاربر احساس تعلق بدهید و تعامل نزدیک با مخاطبین خود داشته باشید. هوای تک تک آن‌ها را داشته باشید، متقابلا دنبالشان کنید و پست‌های آن ها را نیز لایک کنید. این توقع بی‌جایی است که از کسی که از شما شناختی ندارد، در اول کار انتظار طرفداری پروپا قرص داشته باشید! بنابراین فراموش نکنید هر چه که از مخاطب خود انتظار دارید تا انجام دهد، ابتدا خودتان همان کار را برای او انجام دهید.

از محتواهای ویدئویی غافل نشوید. این نوع محتوا‌ها بسیار مورد توجه دنبال کننده‌های شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که برای ادیت ویدئو وجود دارند، به راحتی ویدئو آموزشی و یا معرفی محصول تهیه کنید و در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

در پایان لازم است اشاره کنیم که هیچ وقت برای شروع دیر نیست و اگر ایده‌ای برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی دارید، از همین امروز شروع کنید. بدون شک با عملی کردن نکاتی که در بالا ذکر شد، به کسب و کار پررونق خود دست پیدا خواهید کرد و دنبال کنندگانی وفادار خواهید داشت. علاوه بر آنچه که گفته شد، اگر از اصالت و کیفیت محصول یا خدمات خود اطمینان حاصل کنید، تاثیر آن را بر پیشرفت کسب و کار خود، خواهید دید.

اینستاگرام مارکتینگ و مشاوره اینستاگرام مشهد همراه شما برای حضور قدرتمند در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

نویسنده

منا دانشمندی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *