بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
تبلیغات دیجیتال

انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی را بشناسید

انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی را بشناسید
5/5 - (1 امتیاز)

به دنبال اینترنتی شدن بسیاری از کارهای روزمره بشر، بسیاری از فروشگاه‌ها و شرکت‌های ارائه خدمات نیز برآن شدند تا محصولات و خدمات خود را در اینترنت عرضه کنند تا مشتریان بیشتری را داشته باشند. این امر نیازمند بازاریابی به صورت دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) بود و همین امر سبب به وجود آمدن تبلیغات اینترنتی شد. در ادامه در این مقاله از وبلاگ دیجیتالیکس به طور کامل با انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی آشنا خواهید شد.

تبلیغات یعنی چه؟

یکی از تاثیرگذارترین استراتژی‌هایی که برای بازاریابی به کار می‌رود، که سبب متمایز کردن کسب و کارها از یکدیگر می‌شود، تبلیغات است. استفاده از تبلیغات در تمامی دوره‌های زندگی بشر به روش‌های گوناگون مرسوم بوده است و امروزه با پیشرفته شدن تکنولوژی، رنگ و بوی دیجیتال به خود گرفته است. در واقع تعریفی که برای تبلیغات می‌توانیم بیان کنیم، با هدف آن گره خورده و می‌توانیم بگوییم که تبلیغات در جهت فروش کالا، خدمات و یا یک ایده صورت می‌پذیرد و صاحب کسب وکار به این وسیله می‌تواند با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.

تبلیغات چیست

تبلیغات اینترنتی و انواع روش‌های آن

تبلیغات اینترنتی یکی از جدیدترین روش‌های انواع تبلیغات است، که امروزه بیشترین بازدهی را نسبت به سایر روش‌ها دارد، به خصوص که این سبک از تبلیغات، در جذب مشتریان جوان عملکرد بسیار خوبی داشته است. تبلیغات اینترنتی سریع‌ترین رسانه در حال رشد است که البته با رشد روزافزون این رسانه، هزینه‌های تبلیغاتی به این روش نیز افزایش خواهد یافت.

تبلیغات اینترنتی که خود یکی از انواع مختلف تبلیغات است، به روش‌های متفاوتی قابل اجرا می‌باشد که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

تبلیغات بنری

یکی از انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی، تبلیغات به کمک بنر‌ها است. البته در اینجا منظور از بنر، آن‌هایی که بر روی بیلبورد‌ها در سطح شهر نصب می‌شوند نیست، بلکه منظور همان تصاویر طراحی شده ای است که با سفارش صاحب کسب و کار، بر روی وب‌سایت‌های مختلف گذاشته می‌شود تا کاربران بیشتری با محصولات و یا خدمات فروشگاه مورد نظر آشنا شوند.

تبلیغات ویدیویی

در این نوع تبلیغات، ویدیویی که توسط آگهی دهنده آماده شده است بر روی سایت‌های پر بازدید و یا در ابتدای ویدیو‌های غیر تبلیغاتی پربازدید، بارگذاری می‌شوند. بدین وسیله کاربر به صورت ناخواسته ویدیو تبلیغاتی را تماشا می‌کند و در صورت نیاز او، تبدیل به مشتری می‌گردد. سایت هایی نظیر آپارات و تماشا معمولا از این نوع تبلیغات در ابتدای ویدئو های خود استفاده می‌کنند.

تبلیغات ویدئویی

لینک باکس

لینک باکس در واقع کادری است که در اکثر وب‌سایت‌ها دیده می‌شود و در آن تعدادی لینک از سایت‌های متفاوت قرار دارد. این تبلیغات اگر در سایت‌های پربازدید انجام شود و یا به صورت تبادل صورت گیرد بازدهی بالایی خواهد داشت

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی که یکی از انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی است، معرفی کسب و کار را به صورت معرفی در متن و به صورت نوشتاری انجام می‌دهد. این روش به بهینه‌سازی سایت نیز کمک می‌کند و باعث جذب تعداد کاربر بیشتری به سایت‌هایی که از طریق محتوا نویسی به جذب مخاطب می‌پردازند، می‌شوند.

تبلیغات متنی

ایمیل مارکتینگ

استفاده از ایمیل مارکتینگ به دلیل مقرون به صرفه بودن و بازگشت سرمایه، محبوبیت زیادی در میان کسب و کارها دارد. معمولا از این نوع تبلیغات، برای انواع کسب و کارها استفاده می‌شود.

ایمیل مارکتینگ

بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO)

(SEO (Search Engine Optimization و به عبارتی بهینه سازی موتورهای جستجو، مجموعه ای از روش هاست که با کمک تعریف کلید واژه‌های مشخص، به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند دسترسی به بهترین اطلاعات، خدمات و یا محصولات داشته باشد. سئو از لحاظ رده بندی سایت‌ها در موتورهای جستجو بسیار مهم است.

بازاریابی موتور های جستجو(SEM)

(SEM(Serach Engine Marketing و به عبارتی دیگر بازاریابی موتورهای جستجو، به روشی از تبلیغات اینترنتی گفته می‌شود که آگهی دهنده برای نشان دادن تبلیغات خود در موتورهای جستجو، به شرکت‌های فراهم کننده این سرویس، هزینه پرداخت می‌کند

 

بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از متداول‌ترین انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی می‌باشد که به انتشار انواع محتوای متنی، تصویری، صوتی و… می‌پردازد و هدف از این کار جلب توجه مخاطب به محصولات و یا خدمات خاصی میباشد.

وبلاگ

وبلاگ نویسی یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی محتوا است که علاوه بر ارائه محتوای مفید برای کاربر، باعث ماندن طولانی مدت‌تر او در وب‌سایت شده که این امر یکی از شاخص‌های کمک به ارتقا سایت( سئو) است. جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید: محتوا پادشاه است و معنای این جمله این است که تولید محتوای مفید و با کیفیت سبب داشتن مخاطبین وفادار می‌شود. به دلیل اهمیت بالایی که محتوا در بین سایر روش‌های تبلیغات اینترنتی دارد، بسیاری از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت تخصصی می‌کنند.

وبلاگ

مقالات مرتبط

معمولا محتوانویسان در خلال انتشار محتوای ارزشمند، سعی می‌کنند از مقالات مرتبط نیز استفاده کنند و مخاطب را در استفاده از آن‌ها ارجاع دهند. این کار یکی از مواردی است که در سئو سایت تاثیر گذار خواهد بود و به دنبال آن، ارتقا رتبه سایت در موتور‌های جستجو باعث جذب کاربر بیشتر و در نتیجه سوددهی بیشتر تبلیغات اینترنتی می‌شود.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی جایگاه خود را در زندگی مردم پیدا کرده اند و عضوی جدانشدنی از کارهای روزمره افراد شده اند. به دلیل استفاده‌ی زیاد و مراجعه روز افزون مردم به این فضاها، تبلیغات در آن نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. فروشگاه‌هایی که علاوه بر فروشگاه فیزیکی و یا وب‌سایت خود، از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز مشتری دارند، بیشترین سود را در کسب و کار خود خواهند داشت.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

تبلیغات موبایلی

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات اینترنتی تبلیغات موبایلی است. بدون شک در هنگام استفاده از بازی و یا اپلیکیشنی در گوشی موبایل خود، با معرفی سایر برنامه‌ها و بازی های موبایلی نیز روبه‌رو شده اید. همین امر تبلیغات موبایلی نامیده می‌شود که امروزه طرفداران خاص خود را در بین مشاغل مختلف، به عنوان یکی از روش‌های تبلیغاتی، پیدا کرده است.

تبلیغات کلیکی  (Pay Per Click)

تبلیغات کلیکی (PPC) مخفف عبارت Pay Per Click و به معنای پرداخت به ازای کلیک می‌‎باشد. در این شیوه تبلیغاتی، شما تبلیغ محصول یا خدمات خود را به یک یا چند رسانه می‌‎دهید و براساس تعداد کلیک‎‌های کاربران روی تبلیغ، مبلغی را پرداخت می‎‌کنید. در روش PPC ، شما هیچ مبلغی برای نمایش تبلیغاتی که منجر به کلیک کاربران نشده‌‎اند؛ پراخت نمی‎‌کنید.

این شیوه در دسته تبلیغات پولی قرار می‎‌‌گیرد و منجر به هدایت ترافیک هدفمند به سمت وب سایت‎تان خواهد شد که بهترین و کامل‎ترین بستر برای انجام آن، تبلیغات در گوگل می‎باشد. بهتر است بدانید که میزان موفقیت تبلیغات کلیکی به بهینه بودن محتوای تبلیغی و کلمات کلیدی مورد استفاده در متن، بستگی دارد.

بازاریابی پورسانتی  (Affiliate Marketing)

بازاریابی مشارکتی، همکاری در فروش و افلیت مارکتینگ، اسامی دیگر بازاریابی پورسانتی می‎‌‌باشند. این شیوه تبلیغاتی غیر رایگان، برای جذب مخاطب در سراسر دنیا مفید است. یعنی اگر بخواهید کالایی که در ایران تولید می‎‌‌کنید را در کشور روسیه بفروشید، نیازی به استخدام کارمند در آن کشور ندارید و از طریق استخدام یک بازاریاب پورسانتی یا افیلیت، می‎‌‌توانید محصول خود را با سرعتی بالا به مردم روسیه معرفی کنید.

بازاریاب پورسانتی در ازای دریافت مبلغ مشخصی از پورسانت فروش محصول، با شما همکاری می‌‎کند. در واقع در این روش، شما از مشارکت دیگران در فروش خود سود می‎برید. نحوه کار نیز به این شکل است که فرد علاقمند و مستعد در این حوزه، پس از ثبت نام، یک لینک اختصاصی دریافت می‎کند. او از طریق همین لینک، کاربران را تشویق به انجام یک عمل مشخص مانند عضویت در خبرنامه، خرید محصول، دانلود فایل، پر کردن فرم و… می‎کند و در ازای تعداد کارهای انجام شده از سوی کاربر، مبلغ مشخصی دریافت خواهد کرد.

رپورتاژ آگهی

در رپورتاژ آگهی که یکی از فرمت‏های مختلف تولید محتوا است، یک تبلیغ غیر مستقیم از محصول یا خدمات در قالب مقاله نوشته شده و در سایت‏های پر بازدیدکننده منتشر می‎شود. اگر سایتی که قرار است رپورتاژ روی آن منتشر شود را به درستی انتخاب کرده باشید؛ طی مدت زمانی کوتاه، تأثیر چشمگیر تبلیغ خود را در افزایش مخاطبان و بهبود سئو سایت خواهید دید.

در این روش تبلیغاتی، مقاله نوشته شده باید دارای کلمات کلیدی قدرتمند باشد و همچنین به سایت هدف (سایت شرکت یا محصولات شما) لینک داده شود تا کاربران با کلیک بر آن، وارد سایت شده و با محصول، خدمات، کالا، ایده و یا شرکت شما آشنا شوند.

بازاریابی مجدد  (REMARKETING)

پیش از توضیح کامل راجع به این شیوه تبلیغاتی، بهتر است بدانید که ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد همان ریتارگتینگ است و این دو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند جز اینکه ریمارکتینگ مفهومی است که توسط Google Ads استفاده می‌شود.

شیوه تبلیغاتی بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ به این شکل است که شما طی تحلیل سایت خود متوجه ورود کاربرانی می‎‌‌شوید که یک بار اقدام به دیدن سایت‎تان کرده‌‎اند. همزمان با شناسایی هر یک از این کاربران باید تبلیغات مرتبط با علت ورودشان را برای آن‎‌‌ها به نمایش بگذارید. مثلا در فروشگاه آنلاین شما، محصولات متنوعی مانند کیف، کفش، کمربند و جا کارتی وجود دارد.

پس از ارزیابی متوجه می‎‌‌شوید که یک کاربر برای خرید کفش وارد سایت شده است، دیگری برای دیدن مدل‏‌های مختلف‏ کیف‎‌‌های چرم. پس بر اساس علت ورود هر کدام از کاربران، تبلیغ همان محصول را به او نشان می‌‎دهید و از این طریق، مجددا او را هدف گیری می‌‏کنید.

سخن پایانی

مطلبی که مطالعه کردید معرفی انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی بود که امروزه در فضای بازاریابی دیجیتال بسیار متداول شده است. این نکته روشن است که تفاوتی ندارد صاحب کسب و کار از کدام روش تبلیغاتی استفاده می‌کند، بلکه او باید بتواند در تبلیغات خود صداقت و شفافیت را ارائه دهد، تا بتواند بیشترین سوددهی را داشته باشد. همچنین کیفیت محصول و یا خدمت، موثرترین تبلیغ برای هر کسب و کاری است که نباید آن را فراموش کرد.

برای اینکه از خدمات مشاوره تبلیغاتی دیجیتالیکس آشنا شوید می‌توانید صفحه مشاوره تبلیغات را مشاهده کنید.

نویسنده

pourali

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *