بازاریابی محتوا

روش‌های کسب درآمد از تولید محتوا

Rate this post

در دنیای امروز، مشاغل مرتبط با اینترنت و فضای دیجیتال روز به روز بیشتر می‌شوند. نکته مثبت درباره اکثر این مدل شغل‌ها، انعطاف‌پذیر بودن است؛ یعنی شما در هر زمان و هر مکان امکان کار کردن دارید. نوعی خودکفایی شغلی که به شما کمک می‌کند خودتان میزان درآمد و ساعت کارتان را تعیین کنید. کسب درآمد از طریق تولید محتوا، یکی از همین شغل‌ها است. در مطلب امروز، به بررسی شغل کارشناس تولید محتوا و انواع آن می‌پردازیم.

کسب درآمد از طریق محتوا

در بخش قبل گفتیم، تولید محتوا یکی از مشاغل منعطف با زمان و مکان است؛ امکان دورکاری دارد ولی به صورت حضوری و تمام وقت هم می‌توانید استخدام شوید. بر اساس آمارهای چند سال اخیر، اکثر محتوانویس‌ها دورکار یا فریلنسر هستند و تعداد افرادی که به صورت حضوری کار می‌کنند، به مراتب کمتر است.

در بخش بعدی ابتدا به بررسی تعریف جامعی از محتوا و انواع آن می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

 درآمد از تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟

قبل از بررسی شغل تولید محتوا، ابتدا باید به تعریف مناسبی از محتوا برسیم. عکس، متن، ویدیو، صوت و غیره همگی محتوا هستند. فردی که به تولید این موارد مشغول است، با عنوان کارشناس تولید محتوا شناخته می‌شوند. حتی افرادی که شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند مانند کسانی که ادمین یک صفحه هستند و اینستاگرام کپشن می‌نویسند یا افرادی که ویدیوی طنز درست می‌کنند و حتی پادکسترها هم در دسته تولیدکنندگان محتوا قرار می‌گیرند.

تا اینجای کار، در مورد محتوا و شغل تولیدکنندگی محتوا صحبت کردیم. در بخش بعدی به انواع محتوا و روش های کسب درآمد از طریق تولید محتوا می‌پردازیم.

 

 

تولید محتوا چیست

انواع محتوا

Content یا محتوا به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که در این بخش به بررسی هر یک می‌پردازیم:

محتوای متنی

ترجمه پست وبلاگ، نوشتن متن برای سایت‌های مختلف، نقد و بررسی بعضی از محصولات مانند گوشی موبایل و انتشار در سایت‌های فروشگاهی مانند دیجی کالا، مقالات آموزشی و پزشکی، نوشتن رپورتاژ آگهی برای بعضی از محصولات و خدمات جز این دسته قرار می‌گیرد.

کپی رایتینگ

روش‌های کسب درآمد از طریق تولید محتوا گسترده هستند که یکی از آن‌ها کپی رایتینگ است. Copywriting یعنی نوشتن تیترهای تجاری برای افزایش ارتباط و تعامل با مخاطب به هدف افزایش درآمد شرکت‌ها که جزئی از مشاغل زیرمجموعه تولید محتوا محسوب می‌شود.

کپی رایتینگ

لندینگ پیج

نوشتن متن جذاب و ترغیب‌کننده در ابتدای صفحات ورود به وب‌سایت و وبلاگ‌ها یکی از روش‌های کسب درآمد از طریق تولید محتوا است.

شبکه‌های اجتماعی

مدیریت شبکه‌های اجتماعی و نوشتن کپشن، تهیه عکس و ویدیو هم جزوی از شغل تولید محتوا است.

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

عکاسی تبلیغاتی

تهیه تصاویر زیبا و کاربرپسند از محصولات مختلف یا خدمات، باعث ارتباط بیشتر و بهتر مخاطب با برند یا شرکت می‌شود. به همین دلیل، عکس و تصویر هم نوعی محتوا است.

پادکست

ضبط صدا و پادکست برای اهداف مختلف مانند نریشن‌های تبلیغاتی معرفی محصول یا ساخت یک کانال و انتشار محتواهای صوتی با هدفی خاص در دسته محتوا قرار می‌گیرد. اگر صدای خوبی دارید و به دنبال یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از طریق تولید محتوا هستید، حوزه پادکست مخصوص شما است.

روش های  درآمد از  تولید محتوا

ویدئوها و تیزرها

موشن گرافی و ویدئوهای تبلیغاتی که برای معرفی محصول یا خدمت از آن‌ها استفاده می‌شود، زیرمجموعه محتوا هستند. روش‌های کسب درآمد از طریق تولید محتوا بسته به نیاز بازار متفاوت است اما ساخت ویدیو و تیزر درآمد مناسبی دارد؛ برای کسانی که به این حوزه علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر برای گذراندن دوره‌های حرفه‌ای و ورود به بازار کار اقدام کنند.

مهارت‌های لازم برای کسب درآمد از طریق تولید محتوا

این مهارت‌ها بسته به انواع روش‌های کسب درآمد از طریق تولید محتوا متفاوت است اما به طور کلی چند ویژگی در بین تمامی کارشناسان تولید محتوا یکسان است:

خلاقیت

خلاقیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کارشناس تولید محتوا است. این ویژگی به شما کمک می‌کند هیچ وقت در تولید محتوا متوقف نشوید و همواره راه خود را پیدا کنید.

 خلاقیت در تولید محتوا

روحیه یادگیری

یک کارشناس تولید محتوا باید نسبت به یاد گرفتن و مطالعه مباحث و موضوعات جدید پیش‌قدم شود. توصیه می‌کنیم در مورد تمامی موضوعات روز دنیا مطالعه کنید تا سرعت بیشتری برای تولید محتوا داشته باشید.

جستجوگری

اتفاقات زیادی در لحظه در حال رخ دادن است. شما نباید متوقف شوید و در زمان بمانید. از طریق اینترنت پیگیر تمامی اخبار باشید و برای تولید محتواهای تازه از آن‌ها استفاده کنید. این اخبار می‌تواند کشف یک داروی جدید باشد یا یک فیلتر جدید برای گرفتن عکس‌های زیباتر.

تسلط به حوزه مورد نظر

اگر در حوزه پادکست فعالیت می‌کنید باید به تمامی جزئیات کار مسلط باشید. در مورد سایر بخش‌های محتوا هم این موضوع صدق می‌کند.

آشنایی با سایر روش‌های کسب درآمد از طریق محتوا

اگر در حوزه محتوای متنی فعالیت می‌کنید، دوره‌های فوتوشاپ بگذرانید. از یادگرفتن مهارت‌های جدید استقبال کنید.

میزان درآمد کارشناس تولید محتوا

این مقدار بر اساس فاکتورهای مختلف، متفاوت است؛ به طور کلی میزان درآمد هر شخص در هر شغلی به سه عامل وابسته است:

  • میزان تخصص و تسلط فرد به حیطه مورد نظر
  • ساعات کاری شخص
  • سرعت عمل و مهارت در تحویل پروژه در ساعت مشخص
  • مسئولیت‌پذیر بودن

میزان درآمد کارشناس محتوا

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ دیجیتالیکس، در مورد روش‌های کسب درآمد از طریق تولید محتوا صحبت کردیم. همان‌طور که می‌دانید بستر اینترنت و وب، هر روز گسترده‌تر می‌شود و هیچ انتهایی برای آن وجود ندارد. تعداد وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها هر ثانیه افزایش میابد؛ این یعنی نیاز به محتوا همیشه وجود دارد.

تولید محتوا فقط محدود به محتوای متنی در قالب پست‌های اینستاگرام، وبلاگ یا وب‌سایت نمی‌شود. پادکست، ویدئو و تیزرهای تبلیغاتی، عکس، اسلوگان یا شعارهای تبلیغاتی و به طور کلی هر چیزی که به مخاطب اطلاعاتی را منتقل کند، محتوا است. این عرصه همواره به روی علاقه‌مندان و افراد توانمند باز است. نظرات خوبتان را با ما در میان بگذارید.

اگر شما هم برای رشد و ارتباط با مشتریانتان نیاز به تولید محتوا دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به  (بازاریابی و تولید محتوا) بزنید.

 

نویسنده

منا دانشمندی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *