بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
سئو و بهینه‌سازی سایت

رپورتاژ آگهی چیست و چگونه باعث رشد کسب و کار می‌شود؟

رپورتاژ آگهی چیست و چگونه باعث رشد کسب و کار می‌شود

در رپورتاژ آگهی و یا همان advertorial سعی می‎‌شود تبلیغ از طریق محتوای یک مقاله به مخاطب منتقل شود. در واقع می‌توان گفت تبلیغی است که ماسک مقاله بر چهره دارد. در طی آن مخاطب به طور مستقیم تبلیغ را درک نخواهد کرد، بلکه سعی می‎‌شود در کنار ارائه اطلاعات صحیح، خدمات و یا کالای مورد نظر به مخاطب هدف نیز معرفی شود. در طی آن خواننده لحظه‌ه‎ایی شک نخواهد کرد که در میان یک متن (یا محتوای) تبلیغاتی قرار گرفته است. این در حالی است که رپورتاژ آگهی، یک متن (محتوای)  تبلیغاتی سازماندهی شده بوده و هدف از آن معرفی کالا و خدمات است، بدون این که مخاطب متوجه جنبه تبلیغاتی آن شود و یا حداقل جنبه اطلاع‎ رسانی آن بیشتر به چشم می‌آید.

چند بار برای شما پیش آمده است که مقاله‌ه‎ایی راجع به محصولی زیبا و کاربردی را مطالعه کرده و در انتها وسوسه شده‌اید که برای خرید آن هزینه‌ایی در نظر بگیرید. آیا مطمئن هستید که یک مقاله خوانده‌اید و نه یک رپورتاژ آگهی؟ در ادامه همراه دیجیتالیکس باشید تا به بررسی رپورتاژ آگهی بپردازیم.

اهمیت رپورتاژ

چرا به رپورتاژ آگهی نیاز دارید؟

از رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از موثرترین تکنیک‎‌های بازاریابی یاد می‎‌شود. این امر به این دلیل است که تبلیغات از طریق اطلاعات ارزشمند ارائه می‎‌شود. در واقع در کنار بازاریابی، مخاطب در حال آموزش چیز جدیدی نیز است، به همین دلیل تاثیرگذاری آن بیش از سایر روش‌های تبلیغاتی است. یکی از مهم‌ترین و سخت‎‌ترین اهدافی که در هر کسب و کاری دنبال می‎‌شود این است که مخاطب را قانع کنید کالا و یا خدمات شما ارزش مصرف کردن را دارد. به نظر شما تعریف مستقیم و بیش از حد می‎‌تواند بیشتر بر مخاطب تاثیر بگذارد یا این که مخاطب از طریق اطلاعات درستی که به او داده می‎‌شود، خودش به این نتیجه برسد که کالا و یا خدمات مورد نظر ارزش خریداری دارد.

رپورتاژ آگهی دقیقا همین کار را برای شما انجام می‎‌دهد. بنابراین اگر صاحب کسب و کارهای کوچک هستید و می‎‌خواهید به طور هدفمند فعالیت خود را در فضای مجازی وسعت دهید، رپورتاژ آگهی به شما کمک خواهد کرد و اگر صاحب تجارت و فعالیت‌های بزرگ هستید، این شیوه تبلیغاتی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه داده و از رقیبان پیشی بگیرید. کافی است به مخاطب خود ثابت کنید که در کنار اهداف تجاری خود به فکر آموزش و اطلاع‎ رسانی صحیح و معتبر هستید. آنگاه هر روز با افزایش مشتریان وفادار مواجه خواهید شد.

حتما بخوانید: به دست آوردن رتبه‌ی سایت در گوگل چگونه است؟

با مزایای رپورتاژ آگهی آشنا شوید

با استفاده صحیح از رپورتاژ آگهی به اهداف زیر دست خواهید یافت:

آن‌ها باعث جلب توجه مخاطبان خواهند شد

تبلیغات سنتی و عادی سعی می‎‌کنند تا با تعریف بیش از حد و اغراق، مخاطب را به سمت محصول و خدمات خود جلب کنند. این در حالی است که  رپورتاژ آگهی سعی می‎‌کند در ابتدا مخاطب را متوجه نیاز خود کرده و در عین حال راه‌حلی مفید برای آن ارائه دهد. به این ترتیب خود را به مشتریان هدف معرفی خواهید کرد. همانطور که ذکر شد، مشتری خود به این نتیجه می‌‎رسد که استفاده از کالا و یا خدمات مورد نظر برای او مفید است. آن‌ها بسیار جذاب‎‌تر از شیوه‌های مرسوم بوده و بسیار موثر نظر مخاطبان را جلب خواهد کرد.

جلب توجه مخاطبان

زمینه را برای انتقال دانش و آموزش فراهم می‎‌کنند

مخاطب با خواندن رپورتاژ آگهی، متوجه مطالب و نکاتی خواهد شد، که شاید تاکنون به آن توجهی نداشته است. حتی برخی نویسندگان به طور حرفه‌‎ایی راه‌حلی ساده برای رفع مشکل ارائه داده و در ادامه بر این موضوع تاکید می‌کنند که در صورت جدی بودن مشکل استفاده از خدمات و کالاهای آن‌ها، می‌‎تواند به خوبی در حل مشکل به مخاطب کمک نماید. در این حالت، بیشتر از هر زمان دیگری اعتماد مشتری را کسب خواهید کرد، چرا که نه تنها به طور مستقیم آن‌ها را برای خرید محصولات خود تشویق نکرده‎‌اید، بلکه راه‎ حل‌های ساده‌ایی نیز ارائه داده‌‎اید. این موضوع از دید مخاطب ارزش زیادی خواهد داشت.

باعث افزایش فروش می‎‌شوند

رپورتاژ آگهی یک ابزار تبلیغاتی عالی برای افزایش فروش است. خوانندگان پس از مطالعه، احساس می‌کنند محصول یا خدمات مورد بحث، نیاز آن‌ها را برآورده می‌کند. این امر منجر به خرید و در نهایت کسب سود برای شما خواهد شد.

افزایش فروش با رپورتاژ آگهی

تصویری متفاوتی از شما در بین مخاطبان خواهند ساخت

مردم معمولا تصویری از محصولات و خدمات در ذهن دارند. اما رپورتاژ آگهی به شیوه‌ایی کاملا متفاوت می‎‌تواند باعث تغییر ذهن خوانندگان شوند. با استفاده از آن‌ها به مخاطب این اطمینان داده می‎‌شود که محصول مورد نظر، به اندازه کافی کیفیت داشته و بیش از آنچه که فکرش را کنند، کاربردی و مفید خواهد بود.

مقرون به صرفه بودن

یک مزیت رپورتاژ نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی هزینه کم و به صرفه آن می‌باشد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک بنر تبلیغاتی در سطح شهر داشته باشید باید چند میلیون هزینه کنید! در حالی که با رپورتاژ دادن در رسانه‌ها هزینه بسیار کمتری برای شما به وجود می‌آورد و این قطعا مزیت بزرگی به حساب می‌آید.

دائمی بودن رپورتاژ

مزیت دیگر رپورتاژ آگهی که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد دائمی بودن آن است. مقاله‌ای را که شما در یک سایتی منتشر می‌کنید برای همیشه باقی خواهد ماند و این مورد در مورد اکثر سایت‌ها صدق می‌کند. حضور دائمی رپورتاژ شما می‌تواند در گوگل رتبه کسب کند و از طریق آن می‌توانید خودتان را به مخاطبان معرفی کنید.

دائمی بودن رپورتاژ

 

معیارهای انتخاب رسانه برای انتشار رپورتاژ خبری

  • موضوع سایت منتشر کننده: هرچقدر موضوع سایت منتشرکننده به سایت شما نزدیک باشد امکان این که مخاطبان شما تبدیل به مشتری شوند بیشتر است. همچنین مرتبط بودن موضوع بر روی سئو سایت شما تاثیر زیادی می‌گذارد.
  • اعتبار سایت از لحاظ سئو: هر چقدر یک وب‌سایت اعتبار بیشتری نزد گوگل داشته باشد رپورتاژ گرفتن از آن تاثیر گذارتر است. یکی از ابزارهای سنجش اعتبار سایت ابزار Mozbar است که می‌توانید بر روی مرورگر خود نصب کنید.
  • تعداد و نوع لینک: هر سایت قوانین مخصوص به خود را برای انتشار رپورتاژ دارد. اما به صورت کلی سایت‌هایی که لینک فالو می‌دهند طبیعتا ارزش بیشتری دارند.
  • دائمی یا موقت بودن: همانطور که قبلا اشاره کردیم رپورتاژ آگهی‌ها دائمی هستند اما برخی از وب‌سایت ها رپورتاژ خبری شما را به صورت مدت دار منتشر می‌کنند و بعد از مدت آن پاک خواهد شد. رپورتاژ دادن در چنین سایت‌هایی تاثیر طولانی مدتی ندارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از دائمی بودن انتشار رپورتاژ خود اطمینان حاصل کنید.

معیارهای انتخاب رسانه برای رپورتاژ آگهی

 

فاکتورهای مهمی که باید در نوشتن رپورتاژ آگهی رعایت کنید

به طور خلاصه می‌توان گفت در نوشتن رپورتاژ آگهی باید به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • ساده و روان بنویسید. به یاد داشته باشید استفاده از کلمات مبهم و جملات طولانی تنها مخاطبان را از شما دور خواهند کرد.
  • مشکل و نیاز مخاطب را شناسایی کنید.
  • برای رفع مشکل راه‌حل ارائه دهید.
  • اطلاعات ارزشمند در اختیار مشتری قرار دهید.
  • از آیتم‌هایی نظیر کال تو اکشن call to action (دعوت به خرید) به درستی استفاده نمایید.
  • اصول نگارشی را رعایت کنید.

نویسنده

mona

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *