بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
تبلیغات دیجیتال

تبلیغات همسان چیست و چه کاربردی دارد؟

تبلیغات همسان چیست و چه کاربردی دارد؟
امتیاز دهید

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بخش اعظمی از زمان خود را، به واسطه شغلشان در دنیای وب سپری می‌کنند، خیلی راحت قادر خواهید بود محتوای تبلیغاتی را شناسایی کرده و در بین تحقیقات خود آن‌ها را نادیده بگیرید. به همین دلیل بازاریابان، به دنبال راهی بودند که حتی خبره‌ترین افراد هم جذب تبلیغات شوند و نتوانند از چنین محتواهایی عبور کنند. بنابراین در اینجا صحبت از تبلیغات همسان به میان آمد. در این روش، صاحب برند یا کسب و کار می‌تواند با استفاده از متدهای جدیدتر و جذاب‌تر پیام خود را به جامعه هدف برساند. در این مطلب قصد داریم به پاسخ سوال تبلیغات همسان چیست و کاربردهای آن بپردازیم؛ پس برای آشنایی با این روش تبلیغاتی با ما همراه باشید.

تبلیغات همسان چیست؟

اگر بخواهیم به زبانی ساده، بگوییم تبلیغات همسان یا Native Ads چیست، لازم است بگوییم: به تبلیغاتی که با ساختار و ظاهر سایت نمایش‌دهنده کاملا هماهنگ و یک‌پارچه هستند، همسان گفته می‌شود. به طوری که مخاطب تا قبل از مطالعه مطلب نمی‌تواند متوجه تمایز آن با سایر محتواها شود! در این روش، ظاهر بنر یا به طور کلی مطلب تبلیغاتی، کاملا هماهنگ با رابط کاربری سایت طراحی می‌شود و هدف از این کار، جلوگیری از نادیده گرفته شدن تبلیغات و افزایش تاثیر آن می‌باشد.

با انواع تبلیغات همسان آشنا شوید!

همان‌طور که گفته شد، از آنجایی که تبلیغات نیتیو باید کاملا سازگار و هماهنگ با مطالب و رابط کاربری سایت طراحی شود، نمی‌توان برای آن‌ها یک ظاهر یکسان معرفی کرد. در این بخش، قصد داریم چند نمونه از انواع آن را معرفی کنیم.

قرار دادن تبلیغ در دل محتوا

زمانی که در حال جستجو در سایت‌های مختلف هستید، اگر با یک محتوای اسپانسر شده یا همان حمایت شده مواجه شدید، باید بدانید که  در حال مطالعه یک نیتیو ادز می‌باشید! درواقع صاحب کسب و کار، با پرداخت وجه مشخصی به صاحب سایت، مطلب خود را در میان یکی از محتواهای متنی یا تصویری مرتبط قرار می‌دهد و از این طریق، توجه مخاطبین را به خود جلب می‌کند.

قرار دادن محتوای تبلیغاتی در موتورهای جستجو

خوب است بدانید، یکی از روش‌های تبلیغاتی موتورهای جستجو، که امروزه بسیار پرطرفدار است، تبلیغات همسان می‌باشد. درواقع شما با جستجوی کلیدواژه موردنظرتان، چنین محتواهای بازاریابی را دقیقا مانند سایر مطالب می‌بینید و اگر به هر دلیلی یکی از انتخاب‌های شما قرار بگیرند، بعد از مطالعه آن متوجه پیام تبلیغاتی خواهید شد.

انواع تبلیغات

ویجت‌هایی که پیشنهاد می‌شوند

احتمالا تا به امروز، در شبکه‌های اجتماعی، نتایج جستجوهای خود در فضای وب و… با تبلیغاتی که به صورت ویجت پیشنهاد می‌شوند، روبرو شده‌اید. این ویجت‌ها به گونه‌ای هستند که معمولا در پایان یک مقاله و یا در گوشه و کنار صفحات یک سایت قرار گرفته و توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند تا بر روی آن‌ها کلیک شود.

لیست‌های تبلیغ در سایت‌های فروشگاهی

اگر معمولا خریدهای خود را صورت آنلاین انجام می‌دهید، به احتمال زیاد با کمپین‌های بازاریابی همسان روبرو شده‌اید. این نوع از تبلیغات، در سایت‌های فروشگاهی قرار می‌گیرند. مثلا اگر قرار است از یک سایت، کتاب خریداری نمایید، در ادامه لیست محصولات، چند تبلیغ که با موضوع کتاب و کتابخوانی هماهنگی دارند، قرار می‌گیرند.

تبلیغات با استفاده از بنرها

یکی از روش‌های رایج بازاریابی، استفاده از انواع بنرهای طراحی شده است. امروزه کسی نیست که بتواند ادعا کند تا به حال این نوع تبلیغات را ندیده است! چراکه در اکثر سایت‌ها، حداقل یک عدد از آن‌ها وجود دارد. تبلیغات بنری که قرار است با استفاده از تکنیک همسان طراحی و اجرا شوند، باید کاملا با سایت و محتوایی که در حال مطالعه آن هستید، یکسان باشند. بنرهایی که با رنگ‌ها و طراحی‌های خاص در سایت‌ها قرار می‌گیرند و درمورد محتوای سایت صحبت نمی‌کنند، جزو نیتیو ادز محسوب نمی‌شوند.

تبلیغات همسان چه مزایایی دارند؟

امروزه مزایای زیاد این روش بازاریابی سبب شده تا اکثر کسب و کارها از آن استفاده کنند و از این طریق فروش خود را افزایش دهند. در ادامه چند مورد از مزایای آن را معرفی خواهیم کرد.

  1. حفظ هویت بصری و هماهنگی تجربه کاربری به دلیل طراحی یکسان پیام‌های تبلیغاتی با محتوای کلی سایت
  2. افزایش نرخ کلیک و ایجاد یک راه کسب درآمد از طریق تبلیغات برای سایت ناشر
  3. عدم ایجاد مزاحمت برای مخاطبین
  4. روش پرداختی نیتیو ادز به صورت PPC است و به ازای نمایش بنر در سایت هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد.
  5. عملکرد موثر و مطلوب‌تر نسبت به روش‌های سنتی
  6. این روش تبلیغی سبب جذاب‌تر شدن پیام شما و افزایش اعتبار برند خواهد شد.
  7. افزایش احتمال ویروسی شدن تبلیغات
  8. مقرون به صرفه‌تر بودن نسبت به روش‌های کلیکی و بنری

معایب تبلیغات همسان چیست؟

مشخص است که تمام روش‌های تبلیغاتی، در کنار مزایا، معایبی نیز در پی دارند. به همین دلیل، در این بخش قصد داریم به معرفی ایراداتی که برای نیتیو ادز مطرح شده، اشاره کنیم.

  1. امکان عدم تشخیص محتوای اصلی و محتوای تبلیغاتی برای کاربر. البته مطالب تبلیغاتی معمولا با علامت‌هایی مانند Ad یا Sponsored از سایر مطالب متمایز می‌شوند.
  2. احتمال عدم رعایت استانداردها در طراحی تبلیغات و تخریب چهره برند در اذهان عمومی
  3. نیاز به زمان زیاد برای تولید محتوای باکیفیت و انجام تست A/B
  4. کم‌‌تر بودن تعداد کلیک‌ها نسبت به تبلیغات کلیکی

سود تبلیغات همسان نصیب چه کسانی می‌شود؟

اگر بخواهیم به صورت کلی توضیح دهیم که معمولا مزایای نیتیو ادز نصیب چه گروهی از افراد می‌شود، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

سود تبلیغات همسان

کسب و کار معرفی شده

معمولا برندها یا کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و به نوعی نوپا هستند، یکی از روش‌هایی که برای افزایش مشتری خود انتخاب می‌کنند، تبلیغات همسان می‌باشد. دلیل محبوبیت این روش بازاریابی این است: تا زمانی که افرادی هستند که به دنبال کشف مطالب جدید در سایت‌ها می‌گردند، تبلیغات همسان می‌تواند به کار خود ادامه دهد. علاوه بر این، قادر است صاحب کسب و کار را به اهداف خود، که معرفی برند و افزایش فروش است، برساند.

مخاطبین سایت‌ها

همه ما می‌دانیم، تبلیغاتی که در ابتدای شروع ویدئوها قرار می‌گیرند و یا آن‌هایی که به صورت پاپ‌آپ نمایش داده می‌شوند، تا چه اندازه آزاردهنده هستند! در حالی که تبلیغات نیتیو هیچ‌گونه مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند و از این طریق ارزش‌آفرینی نیز دارد.

ناشران پیام‌های تبلیغاتی

سایت‌هایی که پیام‌های تبلیغاتی همسان را منتشر می‌کنند، می‌توانند از یک روش کاملا مطمئن به کسب درآمد بپردازند. این کسب درآمد بدون هیچ‌گونه صدمه به تجربه کاربری انجام شده و حتی گاهی اوقات سبب جلب رضایت مخاطب و افزایش ترافیک نیز می‌شود.

اجرای تبلیغات همسان چه هدفی دارد؟

اگر بخواهید محتوای وبلاگ خود را ارتقا دهید و یا با استفاده از این روش، برای سایتی که دارید ترافیک جذب کنید، استفاده از تبلیغات همسان می‌تواند بسیار سودمند و کارآمد باشد. خوب است بدانید که معمولا صاحبین کسب و کارها با هدف افزایش فروش، از نیتیو ادز استفاده نمی‌کنند. اما اگر هدف شما افزایش مشتریانتان است، توصیه می‌کنیم برای اثربخش‌تر شدن آن، به صورت کاملا غیرمستقیم این کار را انجام دهید. درواقع دعوت به خرید باید به گونه‌ای انجام شود که کاربر تصور کند که سایت ناشر به دلیل رضایتی که از کسب و کارتان دارد اقدام به معرفی آن می‌کند، و نه در قبال دریافت وجه!

استفاده از نیتیو ادز چه اهمیتی دارد؟

واضح است که برای موفق شدن در تبلیغات و بازاریابی، باید از روش‌های خاص و هوشمندانه استفاده کرد. همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، تبلیغات نیتیو براساس محتوا است. به همین دلیل از نظر مخاطبین جذابیت دارد. از طرفی، به دلیل آن‌که هزینه تبلیغات برای بسیاری از کسب و کارها به صرفه نیست، روش همسان می‌تواند برای کسانی که بودجه کافی بازاریابی را ندارند، مناسب باشد. درواقع این روش به دلیل قیمت مناسب و اثرگذاری قابل توجهی که دارد، توانسته مورداستقبال بسیاری از برندها قرار بگیرد. شما می‌توانید از طریق یک محتوای باکیفیت و چند تصویر مرتبط با آن، خیلی راحت پیام تبلیغات خود را به جامعه هدفتان برسانید و منتظر نتایج درخشان آن باشید.

چگونه از تبلیغات همسان به درستی استفاده کنیم؟

امروزه استفاده از روش نیتیو ادز به قدری درمیان کسب و کارها همه‌گیر شده که اکثر آن‌ها برای معرفی برند و افزایش فروش، رو به استفاده از آن آورده‌اند. لازم به ذکر است، در هیچ‌کدام از روش‌های تبلیغاتی، پرطرفدار بودن آن به معنای اثرگذاری صددرصدی نیست! درواقع زمانی یک تبلیغ شما را به هدفتان می‌رساند که آن را با استفاده از اصول و استانداردهای مربوطه انجام داده باشید. تبلیغات نیتیو زمانی اصولی هستند که کاملا براساس محتوا باشند. در این روش، باید از طریق تولید محتوای مفید و کارآمد، توجه مخاطبین را سمت محصول موردنظرتان سوق دهید. به عنوان مثال، می‌توانید با لینکی که به یک مقاله معتبر می‌دهید، هم ارزش مطلب خود را بالا ببرید و هم اعتماد مخاطب به برندتان را افزایش دهید.

جمع بندی

یکی از روش‌های تبلیغاتی که امروزه بسیار پرطرفدار و البته تاثیرگذار است، نیتیو ادز یا همان تبلیغات همسان می‌باشد. در این روش، باید پیام خود را کاملا هماهنگ با سایت و محتوای آن طراحی کنید. به گونه‌ای که مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود. در این مقاله، سعی داشتیم تا به صورت کامل شما را با تبلیغات همسان چیست ویژگی‌ها، مزایا و معایب این روش بازاریابی آشنا کنیم. همچنین شیوه درست طراحی و هدف از انجام آن را نیز شرح دادیم.

شرکت تبلیغاتی دیجیتالیکس همراه شما برای مشاوره و ایجاد تبلیغات موثر برای کسب و کارتان است.

نویسنده

pourali

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *