بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ
امتیاز دهید

با رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام در فضای مجازی و زندگی روزمره افراد، کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ نیز در کشور ما رواج فراوانی یافته است. بسیاری از شرکت‌ها در این روزها به دنبال ایجاد یک برنامه‌ریزی مناسب برای اینفلوئنسرهای خودشان هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تأثیرگذار اینستاگرام، سبب تأثیر و جذب مخاطب بیشتری در روند رونق کسب و کار شما در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام می‌شود. در این روش مخاطبان زیادی جذب پیج و محصول شما می‌شوند که در نهایت محصولات و برند شما بهتر معرفی می‌شود. در ادامه با دیجیتالیکس همراه باشید تا به بیان کامل‌تری از کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ برسیم.

اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ

به چه افرادی اینفلوئنسر یا تأثیرگذار گفته می‌شود؟

افراد اینفلوئنسر یا افراد تأثیرگذار در اینستاگرام  شامل افرادی می‌شود که دارای توانایی زیادی در مؤثر واقع شدن تصمیمات افراد برای خرید هستند. این افراد در واقع کسانی هستند که دنبال‌کننده اینفلوئنسرها و یا طرفدارانشان هستند. افراد اینفلوئنسر توانایی فراوانی در تأثیر گذاشتن بر دیگران دارند، به همین دلیل در حیطه فعالیت‌های خود به عنوان فردی باتجربه شناخته می‌شوند. ابزار مناسب این افراد شبکه‌های اجتماعی است که این روزها رواج فراوانی بین مردم دارد. این افراد می‌توانند شامل موارد زیر شوند:

  • مشاهیر و یا سلبریتی‌ها
  • افراد مشهور در حوزه وبلاگ‌نویسی یا تولید محتوا
  • افرادی که به خاطر تخصص و صاحب نظر بودنشان در حیطه‌های گوناگون شناخته شدند به شهرت رسیدند

اینفلوئنسر مارکتینگ به چه چیزی گفته می‌شود و چه کاربردی دارد؟

اینفلوئنسر مارکتینگ شامل فعالیت‌هایی می‌شود که هدفشان ایجاد تبلیغ یا معرفی یک محصول یا خدمات است که به وسیله افراد تأثیرگذار صورت می‌گیرد. فردی که دارای تأثیر است، معمولا افرادی هستند که دارای دنبال‌کنندگان زیادی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام هستند و نظراتشان را با آن‌ها در میان می‌گذارند تا برای یک برند خاص تبلیغ کنند و معرفی محصول انجام دهند.

افراد تأثیرگذار فعالیت‌های زیادی در اینستاگرام دارند. اینستاگرام که این روزها به شبکه اجتماعی تبدیل شده است که در آن افرادی زیادی فعالیت دارند، امکانات وسیعی برای فروش و برندینگ یک سری کسب و کارها در اختیار افراد گذاشته است. افراد تأثیرگذار که ممکن است در شبکه‌های اجتماعی دارای دنبال‌کنندگانی باشند، می‌توانند بهترین گزینه برای انجام تبلیغات و معرفی محصول کسب و کارها باشند.

یکی از دلایل فروش بالای محصولات به وسیله این افراد این است که علاوه بر این که در ارتباط با محصول اطلاعاتی کسب می‌کنیم، می‌توانیم مشاهده کنیم که افراد مشهور از آن استفاده می‌کنند. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که نباید برای تبلیغ یک محصول صرفا به شهرت افراد تأثیر گذار تکیه کرد، فرد تأثیرگذار حتما باید علاوه بر شهرت مورد اعتماد افراد باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

دلیل اهمیت استفاده از اینفلوئنسرها برای کسب و کارها

همه می‌دانیم که روش‌های قدیمی که برای تبلیغات قبلا به کار برده می‌شد، دیگر چندان کاربرد ندارد و بازاریابی و تکنیک‌های بازاریابی نسبت به نیازهای روز دچار تغییرات شایان توجهی شده است. آمار نشان می‌دهد که بیشتر افراد از کالاها یا محصولاتی خرید می‌کنند که به توصیه افرادی که به آن‌ها اعتماد دارند، انجام شده است. خیلی از افراد هستند که دیگر به برنامه‌های تبلیغاتی چندان توجه نمی‌کنند و یا تبلیغات را در تلفن همراه خود غیر فعال می‌کنند، مگر این که شرکت از روش‌های جذاب و ایده‌های نو جهت تبلیغات استفاده کنند.

به اعتنایی نسبت به روش‌های قدیمی بازاریابی سبب پررنگ‌شدن نقش بازاریایی شبکه‌های اجتماعی شده است. ایجاد پیج برای کسب و کار و ساختن اکانت در شبکه اجتماعی ممکن است افراد و کاربرانی را جذب کنند اما ممکن است نتیجه و بازخورد مطلوب برندها حاصل نشود، بنابراین بهترین روش جذب مشتری برای محصول استفاده از اینفلوئنسر‌ها و انجام تبلیغات توسط آن‌ها است.

اهمیت اینفلوئنسرها برای کسب و کار

مزایای استفاده از اینفلوئنسرها

  • اعتماد بیشتر کاربران و مشتریان به افراد تأثیرگذار
  • در اینفلوئنسر مارکتینگ به اشکال قابل اعتمادتری جذب سرمایه انجام می‌پذیرد.
  • به دلیل رسیدن به هدف اقدامات بازریابی در راستای توسعه استفاده از شبکه‌های اجتماعی.
  • تبلیغاتی که در تلفن‌های همراه بلاک می‌شوند، ضرر هنگفتی به کسب و کارها وارد کرده است.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

نحوه ارتقاء کسب و کار توسط اینفلوئنسرها

افراد تأثیرگذار می‌توانند حمایت‌کننده برندها و کسب‌ و کارها باشند، آن‌ها با کاربردها شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر، یوتیوب، فیس بوک و… فعالیت‌هایی جهت تبلیغ و معرفی بهتر محصول انجام می‌دهند. اینفلوئنسر دارای اعتماد ویژه‌ای از سوی دنبال‌کنندگان خود است که می‌تواند آن‌ها ترغیب به خرید از محصولات یا خدمات کند. در نتیجه رونق فراوانی برای کسب و کار یا برند خاصی به این وسیله انجام می‌شود و مردم سفارشات بیشتری برای خرید آن محصول به ثبت می‌رسانند.

معمولا با پرداخت هزینه و دستمزد به افراد اینفلوئنسر می‌توان به اهداف بازاریابی و فروش در این حیطه رسید. این میزان دستمزد می‌تواند هنگفت باشد و یا کمتر باشد. میزان دستمزدی که پرداخت می‌کنید معمولا براساس میزان شهرت افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی و میزان اعتمادی که ‌می‌توانند جلب کنند، تعیین می‌شود. ممکن است که اگر برندی بیشتر از حد انتظار به میزان فروش مطلوب خود برسد این میزان دستمزد بیشتر شود و مبالغی به صورت پاداش در اختیار اینفلوئنسرها قرار گیرد.

مشاوره اینستاگرام مشهد دیجیتالیکس همراه شما برای رسیدن به اهداف بیزینسی شما است.

نویسنده

pourali

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *