بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
بازاریابی محتوا

کمپین بازاریابی محتوا؛ نکاتی برای موفقیت در آن

کمپین بازاریابی محتوا؛ نکاتی برای موفقیت در آن

داشتن محتوای مناسب در هر زمینه‌­ای الزامی است. این جمله به این معنی است که شما چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی، همیشه باید حرفی برای گفتن داشته باشید. اگر دارای کسب و کار اینترنتی هستید، این محتوای شما است که باعث دیده شدن شما و فروشگاهتان می­‌شود. به طور کلی محتوا را می­‌توان نقطه‌­ی تعامل با مشتری یا مخاطب دانست. حال شما باید تمام توان خود را برای جذب مخاطب به کار بگیرید. اینجاست که باید با مفهوم کمپین بازاریابی محتوا آشنا شوید. اما کمپین بازاریابی محتوا چیست؟ در ادامه با دیجیتالیکس همراه باشید.

کمپین بازاریابی محتوا چیست؟

کمپین بازاریابی محتوا به معنای بهرمندی از تمامی روش­‌ها، امکانات و منابع برای جذب حداکثری مخاطبین است. در بسیاری موارد پیش می­‌آید که ساعت­‌ها وقت خود را برای ایجاد یک محتوا صرف می­‌کنید، اما بازدهی قابل توجهی ندارد. این بدان معنی است که محتوای نگارش شده­‌ی شما اصول اصلی کمپین بازاریابی را رعایت نکرده است. محتوا در درجه اول باید باعث جذب مخاطب شود؛ یعنی مخاطب بتواند به راحتی با محتوای شما ارتباط برقرار کند و تمام آنچه را که به دنبالش بوده است در مطالب شما بیابد. بنابراین برای داشتن یک کمپین مطلوب باید براساس اصول پیش بروید.

تعریف کمپین بازاریابی محتوا

 

روش­‌های داشتن یک کمپین بازاریابی محتوا موفق

در کمپین بازاریابی محتوا قرار نیست تمام مخاطبین را به سوی خود جذب کنید، بلکه کافی‌ست افرادی را که به کسب و کار شما اهمیت می­‌دهند را جذب و برای بازگشت آن­‌ها برنامه‌ریزی کنید. لازمه یک کمپین محتوایی موفق تدوین استراتژی مناسب است. با برنامه ریزی مشخص می‌­توانید این افراد را به مشتریان دائم خود تبدیل کنید. زمانی کمپین بازاریابی محتوایی موفق می‌شود که از نظر کیفیت و زمان اجرای آن بهترین و متناسب‌ارین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهد. برای داشتن یک کمپین موفق باید روش‌­های زیر را عملی کنید.

آنالیز رقبا

شما باید رقبای خود را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. درواقع با این کار هم با راز­های موفقیت رقبا آشنایی بیشتری پیدا می­‌کنید و هم با مخاطبینی که قرار است محتوای شما را دنبال کنند آشنا می­‌شوید. این آشنایی سبب می­‌شود تا برای جذب و ماندگاری مخاطبین برنامه ریزی­‌های دقیقی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی چه مراحلی دارد؟

پیدا کردن نقاط قوت

شما باید به سازوکار کسب و کار خود به طور 100% آشنایی داشته باشید. باید بدانید این فعالیت شما قرار است چه مشکلاتی را از مخاطبین حل کند. به طور کلی باید نقاط قوت کسب و کار خود را پیدا کرده و به طور کامل بشناسید. با کشف برتری خود می­‌توانید بهترین محتوا را ارائه دهید. افرادی که روزانه در حال استفاده از فضای مجازی هستند، توسط پیام­‌های تبلیغاتی احاطه شده­‌اند. حال شما مشخص می­‌کنید که وجه تمایزتان با دیگران چیست و چه چیزی سبب می‌­شود مخاطب روی تبلیغات شما کلیک کند. این امر با تمرکز بر نقاط قوت و کشف برتری خود نسبت به رقبا امکان پذیر است.

 

روش های کمپین محتوا

هدف‌گیری مخاطبین

حال باید مخاطبین هدف خود را پیدا کنید. برای هدف‌گیری دقیق باید چند سوال را بررسی کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. حوزه فعالیتی مخاطب شما چیست یا کسب و کار شما بیشتر مورد علاقه چه اقشاری از جامعه است؟ مخاطبین شما بیشتر در چه صنعتی فعالیت دارند؟ ملاک انتخاب آن­‌ها چیست؟ آن­‌ها برای رفع نیاز­های خود به دنبال چه محتوایی هستند؟ با پاسخ به این سوالات می‌­توانید به طور کامل مخاطبین خود را پیدا کرده و آن­‌ها را مورد هدف قرار دهید. شناخت مخاطبین باعث می‌شود که شما لحن مخصوص برند خود را پیدا کنید و بر اساس آن تولید محتوا کنید. منظور از مورد هدف قرار دادن این است که محتوایی ایجاد کنید که متناسب با مخاطبین و درصدد رفع نیاز­های آن­‌ها باشد. این گونه می‌توانید محتوایی را که مخاطب به دنبال آن است را برایش پررنگ کنید.

هدف گیری مخاطبان

 

برنامه‌ریزی زمانی برای کمپین

کمپین­‌های بازاریابی بیشتر در بازه‌­های زمانی خاص انجام می­‌شود. این موضوع به این معنا است که در برخی از ایام سال مخاطبین یک محصول یا فعالیت بسیار بیشتر می­‌شوند. در این بازه شما باید برنامه ریزی زمانی دقیقی برای ایجاد کمپین بازاریابی محتوا ایجاد کنید و برای بهر­مندی حداکثری از آن بازه زمانی خاص به طور کامل آماده باشید.

با داشتن یک لیست کامل از تمام رویداد­های ویژه سال می‌­توانید برنامه ریزی صحیحی برای کمپین داشته باشید. قدم بعدی پیدا کردن ارتباط کسب و کارتان با این رویدادها است. به عنوان مثال در ایام آخر سال، بهترین زمان برای ایجاد کمپین بازاریابی محتوا برای فروشگاه­‌های عرضه پوشاک و لباس است؛ چرا که در این ایام عموم مردم درصدد خرید لباس نو هستند. بنابراین از دست دادن همچین رویدادی برای فروشگاه­‌های پوشاک، به منزله­‌ی از دست دادن سود قابل توجه و در برخی از موارد شکست کسب و کار است.

حتما بخوانید: تقویم محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

 

راه اندازی شبکه­‌های اجتماعی

راه اندازی و به جریان انداختن شبکه‌­های اجتماعی می‌­تواند قدمی موثر در کمپین بازاریابی محتوا باشد. فعالیت صحیح و حساب شده در شبکه‌های اجتماعی ارتباط شما را با مخاطبین قوی‌تر می‌کند و صمیمیت بیشتری میان شما و مشتری ایجاد می‌کند. به دنبال این صمیمیت، اعتماد آن‌ها نیز نسبت به برند شما افزایش می‌یابد.

راه اندازی شبکه های اجتماعی

نوآوری در تبلیغات

روش­‌های قدیمی تبلیغات، کمکی به پیشرفت کسب وکار شما نخواهد کرد. در کمپین بازاریابی محتوا، جدید بودن و خلاقیت در داستان‌سرایی برای آشنایی مخاطب با کسب و کار، بسیار مهم است. داستان کسب وکار شما باید جذاب باشد و به طور مستقیم پیام را به مخاطب انتقال دهد. در ارتباط مستقیم، مخاطب بیشتر درگیر داستان و محتوا می­‌شود و این امر به جذب و پایبندی آن‌ها کمک می‌­کند.

نوآوری در تبلیغات

 

نگارش محتوا

نوشتن مقاله‌ه­ای کوتاه با موضوعی مشخص ممکن است برای بسیاری از افراد کاری دشوار و سخت باشد. بنابراین باید نگارنده محتوا فردی مستعد و خلاق باشد. همچنین باید به تکنیک‌­های فنی نوشتن مسلط باشد. در این صورت محتوا می­‌تواند سبب جذب مخاطب شود و اشتیاق دنبال کردن ادامه محتوا را در مخاطب ایجاد کند.

حتما بخوانید: تولید محتوای اختصاصی چیست و چگونه صورت می‌گیرد؟

 

ارزیابی پیشرفت

پیشرفت خود را در هر لحظه مورد ارزیابی قرار دهید. شما باید کمپین بازاریابی محتوایی خود را از نظر این که چند نفر محتوای شما را به اشتراک گذاشته‌اند و چند بار دیده شده است مورد ارزیابی قرار دهید. نظارت بر محتواهایی که باعث جذب مخاطب بیشتری شده است می‌­تواند باعث ایجاد ابتکارات و ایده‌های جدیدی در ذهن شود. بنابراین نحوه عملکرد خود را بسنجید تا در برنامه‌ریز­ی­‌های آینده بتوانید اقدامات موثرتری انجام دهید.

سخن آخر

پاسخ سوال کمپین بازاریابی محتوا چیست؟ را در مطالب گفته شده به صورت مختصر مطالعه کردید. برای به نتیجه رسیدن کمپین بازاریابی محتوا، توجه به نکات ذکر شده بسیار مهم است. اما به طور کلی راه اندازی کمپین بازاریابی، نیازمند پشتکاری قوی و داشتن دانش مرتبط با آن است. همچنین استفاده از تجربیات افراد موفق در این زمینه می‌­تواند شتاب دهنده‌­های قوی برای رسیدن به اهداف مشخص شده باشد و راه رسیدن به موفقیت را بسیار هموار کند.

نویسنده

mona

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *