اگر به دنبال این هستید که بدانید ادمین اینستاگرام کیست، باید گفت نمیتوان پاسخ درست و صحیحی به آن داد. چرا که این سوال به مدیریت سایت اینستا باز میگردد که دارای چندین مدیر سایت و یا همان Webmaster است. در حالی که ادمین پیج تنها به مدیریت حساب کاربری اشاره دارد. برای پاسخ به این سوال بهتر است بپرسیم، ادمین پیج اینستاگرام کیست و چه وظایفی دارد؟
شاید بپرسید، منظور از پیج اینستا چیست؟ اینستاگرام یک شبکه عظیم اجتماعی است که توسط چندین Webmaster مدیریت میشود. آنها به کاربر خود پیج و یا صفحههایی اختصاصی ارائه میدهند. به این ترتیب شما یک پروفایل و یا همان اکانت خواهید داشت. حالا کسی که این اکانت ( پیج، حساب کاربری و یا صفحه شخصی) را کنترل و مدیریت میکند، همان ادمین پیج اینستاگرام است. بنابراین، خود شما به عنوان صاحب پیج در صف اول این مدیران قرار دارید. در ادامه همراه دیجیتالیکس باشید تا بررسی دقیقتری از تعریف ادمین اینستاگرام کیست داشته باشیم.
ادمین اینستاگرام کیست؟
حتما میدانید که این روزها، شبکههای اجتماعی صرفا مکانی برای دوستیابی و یا سرگرمی نیست. مشاغل بسیار زیادی با استفاده از آنها توانستهاند، با پیدا کردن بازار و مخاطبان بیشتر، به کسب و کار خود رونق بدهند. در واقع اگر میخواهید از رقیبان خود پیشی بگیرید و در عین حال با سرعت پیشرفت تکنولوژی مدرن امروزی، به تاخت پیش بروید، چارهایی ندارید، جزء این که در این صفحات فعالیت داشته باشید. اینستاگرام بستر مناسبی برای رسیدن به این هدف است. غولهای بزرگ تجاری و صنعتی را میتوانید بیابید که با همه اعتبار و خوشنامی که در سراسر جهان دارند، در اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی فعالیت دارند.
فعالیت و مدیریت شبکههای اجتماعی یک مهارت است و دانش خود را میطلبد. شاید شما تولید کننده موفقی باشید اما تا زمانی که نتوانید از ابزارهای شبکه اجتماعی برای پیشرفت خود استفاده نکنید، هرگز در این مسیر موفق نخواهید بود. در همین جا است که احساس میکنید باید فردی را به عنوان ادمین اینستاگرام استخدام نمایید.
او به خوبی با فضای این شبکه اجتماعی آشنا بوده و میداند از ابزارهای آن چگونه برای پیشرفت تجاری شما استفاده نماید. تا زمانی که با این شبکه به طور جدی و هدفمند درگیر نباشید، درک نخواهید کرد که مدیریت آن چقدر مهارت لازم داشته و چقدر وقتگیر است، به همین دلیل از آن به عنوان یک شغل یاد میشود که میتواند دارای حقوق ثابت باشد.
وظایف ادمین اینستاگرام
به طور کلی وظایف یک ادمین اینستاگرام شامل:
- انتشار محتوا شامل عکس و ویدئو به صورت منظم
- نوشتن کپشن یا متن مرتبط با عکس و ویدئو
- پاسخ به دایرکتها
- پاسخ به کامنتها
- حذف کامنتهای توهینآمیز
- گذاشتن استوری
- پاسخ به واکنشهای استوری
- افزایش لایک پستها
- افزایش ویو پستها
- آَشنایی با روشهای مختلف افزایش ویو
- افزایش فالوور واقعی
- حفظ امنیت پیج
- تغییرات دورهای در بایو و لینک قرار داده شده
- تسلط نسبی به نرم افزارهایی مانند Photoshop و illustrator
- افزایش سطح تعامل
- آشنایی با روشهای مختلف تبلیغ
- تسلط به زبان انگلیسی
- و…
اما در اینجا به مهمترین وظایف یک ادمین میپردازیم:
تولید محتوا
شاید بتوان گفت تولید محتوا یکی از مهمترین و سختترین وظایف ادمین اینستاگرام است. با تولید محتوا در دنیای مجازی دیده و معرفی میشوید. برای این منظور باید شبکههای اجتماعی را به خوبی بشناسید تا بتوانید بر اساس معیارهای آن تولید محتوا را انجام دهید. در این راستا میتوانید از متن، عکس، اینفوگرافی، فیلم و صوت استفاده نمایید. این که کدام یک از آنها برای رونق کسب و کار مناسب است، به نیاز و شرایط شما بستگی خواهد داشت. در واقع مدیر اینستاگرام باید آنقدر باهوش و خلاق باشد که بتواند در زمان و مکان مناسب از بهترین نوع محتوا برای جذب مخاطب هدف استفاده نماید. به همین دلیل گفته میشود یکی از ویژگیهای مدیران برتر، داشتن تقویم محتوایی است.
انتشار منظم پست و استوری
در اوایل کار یک ادمین اینستاگرام اولویت فقط با انتشار پست بود اما با گذر زمان این روال تغییر کرد. استوری یکی از بخشهایی است که یک ادمین باید به آن مسلط باشد و به طور منظم اقدام به انتشار آن کند. باید از قسمت تحلیل رفتار مخاطبین خود اینستاگرام ساعات حضور مخاطبین را دریابید و طبق این ساعات اقدام به گذاشتن پست و استوریهای خود کنید.
حتما بخوانید: اصول بازاریابی در اینستاگرام
افزایش فالوور
در حال حاضر داشتن فالوور زیاد برای دارندگان کسبوکار بسیار با اهمیت شده است و برای داشتن رقمی بالا دست به افزایش فالوور به روش فیک میزنند؛ اما از این نکته غافل هستند که این مخاطبین تنها جنبه نمایشی دارند و به هیچ کاری نمیآیند. برای افزایش فالوور باید از طریق تولید محتوای با کیفیت اقدام کنید.
مدیریت در تبلیغات
بعد از زیاد شدن مخاطبین میتوانید برای دیگر پیجها تبلیغات انجام دهید اما از قرار دادن هر نوع تبلیغی در پیج خودداری کنید. این تبلیغات را به خوبی از دید کاربران بررسی کنید تا مبادا آنها از پیجتان خارج شوند.
آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی
ار آنجایی که محتواهای اینستاگرام بیشتر بر روی عکس و فیلم مانور میدهد، برای کاربران اینستاگرام جذابیت این فیلمها و عکسها بسیار اهمیت دارد. یک کاربر اینستاگرام باید بتواند با نرمافزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، پریمیر و افترافکت که جزو مهمترین نرم افزارها هستند کار کند.
توانایی در استفاده از هشتگهای مناسب
استفاده کردن از هشتگهای مناسب میتواند به افزایش فالوورها، افزایش بازدید از پیج و همچنین افزایش لایک و کامنت پستها بسیار کمک کند. به وسیله این هشتگها مخاطبین پیجهای شما را پیدا میکنند و وارد پیج شما میشوند. پس بهترین کار استفاده از هشتگهای مناسب و مرتبط با موضوع پست است. با این شیوه پیجتان به یکی از موفقترین پیجها تبدیل میشود.
کنترل و بررسی کامنت ها از وظایف ادمین اینستاگرام است
بررسی کامنتها (اظهارنظرها) از دیگر وظایف اولیه مدیر اینستاگرام است. حتما میدانید که همه افراد به این درجه از بلوغ نرسیدهاند که نظرات خود را بدون توهین و استفاده از کلمات ناشایست، بیان کنند. ادمین وظیفه، حذف هرگونه کامنت توهینآمیز را دارد.
آشنایی با نرم افزارهای مختلف و دانش به کارگیری آنها از دیگر وظایف ادمین پیج اینستاگرام است. برای مثال میتوان به انواع نرم افزارهای گرافیکی اشاره کرد. همچنین با استفاده از برخی نرم افزارها میتوان اقدام به افزایش فالوورها کرده و در عین حال پستهای کاربران را به صورت کاملا اتوماتیک و خودکار لایک کرد. این امر سبب میشود تا تعامل شما با مخاطبان بیشتر شود. هر چقدر با مخاطبان بیشتری در ارتباط باشید به همان اندازه بیشتر دیده خواهید شد.
حفظ امنیت پیج، آشنایی با زبان انگلیسی، آشنایی با علم بازاریابی و تبلیغات، نوشتن کپشن، ایجاد برنامهای منظم برای افزایش فالوور، افزایش لایک، افزایش بازدید، انتشار محتوا شامل عکس و ویدئو در قالب پست و استوری به صورت منظم، افزایش نرخ تعامل پیج، حفظ امنیت پیج از رایجترین وظایف ادمین پیج اینستا است.
تقویم محتوایی چیست و چه کمکی به مدیر پیج اینستاگرام میکند؟
با داشتن تقویم محتوایی مدیر به خوبی میداند که در چه زمانی اقدام به انتشار محتوا نماید. دقت داشته باشید اگر مدیریت پیجی را بر عهده دارید، نباید مداوم و پیوسته اقدام به انتشار مطالب خود نمایید. باید زمانی اقدام به این کار نمایید، که مطمئن شوید، بیشترین بازدید را از آن خود خواهید کرد. به همین دلیل به عنوان ادمین باید درک درستی از نیاز و سبک زندگی مخاطب خود داشته باشید. برای مثال اگر جامعه هدف شما شاغلین هستند، انتشار پست در ساعات اولیه صبح نمیتواند ایده خوبی باشد.
وقتی بتوانید تولید محتوا خوب و ارزشمند به مخاطب ارائه دهید، فالوورهای شما (دنبال کنندگان) نیز افزایش خواهد یافت. این یعنی این که با طیف انبوهی از مخاطبان در ارتباط خواهید بود. یکی از سختترین وظایف مدیر پیج اینستاگرام این است که با این افراد در تعامل باشد و به سوال و نیاز آنها به موقع پاسخ دهد.
مهارتهای ادمین اینستاگرام
- تسلط با پلتفرم اینستاگرام و کارکردهای آن
- آشنایی با ابزارهای آنالیز شبکههای اجتماعی
- آشنایی با اصول بازاریابی و تبلیغات در شبکههای اجتماعی
- آشنایی با تکنیکهای تولید محتوا
- آشنایی با هشتگ گذاری و نحوه استفاده آن
- آشنایی با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور
- خلاقیت
- مدیریت صحیح و اصولی پیج
- کمپین نویسی
- قدرت برنامه ریزی و استفاده از استراتژی های هوشمندانه
- تحلیل پیج های رقبا
- توانایی تعامل حرفهای و خوب با کاربر
میزان حقوق ادمین اینستاگرام
میزان حقوق ادمین اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان وظایف، تواناییهای شخص ادمین و نوع صفحه اینستاگرام، ساعت کاری و موقعیت جغرافیایی در میزان حقوق تاثیر دارد.
در واقع میزان حقوق برای هر شغلی بستگی به موقعیت جغرافیایی فرد دارد. در پاسخ به این سوال که میزان حقوق دریافتی ادمین اینستاگرام نیز چقدر است؟ باید گفت که بستگی به موقعیت جغرافیای شخص دارد. همانند همه مشاغل که میزان دستمزد در تهران تفاوت چشمگیری نسبت به سایر شهرهای ایران دارد. حقوقی که یک ادمین اینستاگرام در تهران دریافت میکند، دو برابر حقوق یک ادمین در دیگر شهرها میباشد. این رقم با توجه به نیاز کارفرما و همچنین قابلیتهای فردی شخص از پایه 700.000 تومن در شهرستانها و در تهران از 1.400.000 تومان در تهران آغاز شده که این حقوق شامل:
- آپلود محتوا
- نظم در زمان قرار دادن پست و استوری
- پاسخ به دایرکت
- نوشتن یک کپشن ساده و مبتدی
- حذف کامنتهای توهین آمیز
که حقوق ادمین با افزایش وظایف او نیز افزایش پیدا میکند. با توجه به این موضوع نمیتوان سقف مشخصی را برای حقوق در نظر گرفت و این مبلغ از 5 میلیون تومان به بالا شروع میشود.
جمع بندی
در این مقاله به بررسی این که ادمین اینستاگرام کیست و چرا به ادمین اینستاگرام نیاز داریم پرداختیم. همچنین درباره مهارتها و وظایف ادمین اینستاگرام صحبت کردیم. با توجه به حضور کسب و کارها در فضای اینستاگرام استفاده و کمک از افراد متخصص در این حوزه میتواند به رشد و موفقیت کسب و کار شما کمک بسیاری کند. اگر شما هم میخواهید از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنید میتوانید از خدمات مشاوره اینستاگرام مشهد ما مطلع شوید. اینستاگرام مارکتینگ دیجیتالیکس به حضور قدرتمند و موثر شما در اینستاگرام کمک میکند.