بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
لینکدین چیست؟ چه مزایایی دارد؟

لینکدین چیست؟ چه اهمیتی دارد؟ شاید بهترین جواب برای پاسخ به این سؤالات این است که لینکدین، فرصتی مناسب برای ارتقاء مسیر شغلی است. چرا که این پلتفرم در میان سایر شبکه‏‌های اجتماعی، جایی است برای حضور متخصصان حوزه‏‌های مختلف شغلی و تحصیلی.

این فضا به گونه‏‌ای طراحی شده که با سایر شبکه‌‏های اجتماعی متفاوت است. در حالیکه ما از وقت گذراندن در انواع سوشال مدیا چیزی عایدمان نمی‏‌شود، اما با فعالیت در لینکدین می‎‌‌‌توانیم برند شخصی خود را بسازیم، با متخصصان مشاغل مختلف آشنا شویم، دانش روز حوزه تخصصی خود را افزایش دهیم و بسیاری از مزایای دیگر که در طول مقاله به آن‏‌ها اشاره خواهیم کرد.

در این شبکه اجتماعی هدفمند، دو دسته از افراد فعالیت بسیار خوبی دارند. دسته اول، افراد جویای کاری هستند که رزومه شخصی خود را در پروفایل‎شان ثبت نموده و دسته دوم، کارفرماهایی که به دنبال نیروی انسانی مورد نظر خود می‌گردند. از این رو، این فضا به شما کمک می‎‌کند تا ضمن انتشار پست، موقعیت شغلی خود را بهبود ببخشید، شغل مورد نظرتان را پیدا کرده و با سایر افراد متخصص ارتباط برقرار کنید.

ممکن است این سؤال را از خود بپرسید که پس اینستاگرام چه؟ تمام کسب و کارها در اینستاگرام در حال فعالیت هستند و حتی بسیاری از کسب و کارها، در همین شبکه اجتماعی به درآمدهای بسیار زیادی نیز دست یافته‌‎اند. در جواب باید بگوییم، لینکدین در حال حاضر بیش از 590 میلیون کاربر دارد و روز به روز در حال گسترش است. به طوریکه، اغلب کسب و کارها و افراد متخصص در زمینه‏‌های مختلف، از آن استقبال کرده‏ و فعالیت‏‌های علمی و حرفه‎ای خود را بر این بستر منتشر می‌‎کنند. همین امر نیز باعث شده لینکدین، پتانسیل بسیار بالایی در پیشرفت مشاغل داشته باشد.

این درحالی است که سایر شبکه‌‏های اجتماعی مثل اینستاگرام، در حال اشباع شدن هستند. از سوی دیگر، در اینستاگرام، جنبه سرگرمی و فان موضوعات مختلف پررنگ است. در حالیکه لینکدین، یک پلتفرم کاملا تخصصی است که با هدف ارتقاء کسب و کارها شکل گرفته است.

ما در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجیتالیکس قصد داریم توضیح دهیم که شبکه اجتماعی لینکدین چیست؟ چه اهداف، کاربرد و مزایایی دارد؟ و چگونه می‎توان با فعالیت در این شبکه اجتماعی، برند شخصی خود را تقویت کنیم؟ تا انتها همراه ما باشید.

لینکدین چیست

لینکدین چیست؟ چطور به پیشرفت افراد کمک می‎‌‌کند؟

LinkedIn، بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه‌‏ای در دنیا است که از سال 2003 رسما کار خود را آغاز نموده و تا به امروز حدود 600 میلیون کاربر در آن عضو هستند. این رسانه اجتماعی، فضایی است که افراد در آن می‏‌توانند شغل مناسب خود را بیابند، روابط حرفه‌‏ای خود را بهبود دهند، با برترین‏‌های حوزه کاری خود آشنا شوند، مهارت‌‏های لازم جهت موفقیت شغلی را بیاموزند، فرصت‏‌های خوب کارآموزی را یافته و از تجارب متخصصین بهره مند شوند.

اگر وارد این فضا شده باشید به احتمال بسیار زیاد، همان اوایل نمی‎‌‌توانید ارتباط خوبی با آن برقرار کنید. چرا که همان ابتدا، همه چیز بسیار جدی، خشک و رسمی به نظر می‎رسد. در حالیکه اینطور نیست و پس از کمی فعالیت و خواندن پست‏‌ها متوجه می‎‌شوید که این شبکه اجتماعی تا چه اندازه به افزایش سطح دانش و ارتباطات حرفه‌‏ای‏‌تان کمک خواهد کرد.

شما با عضو شدن در لینکدین قادر هستید از امکانات گوناگون آن همچون ارسال عکس، ویدئو، انتشار مقاله، ارتباط برقرار کردن با گروه‌‏ها و حتی شرکت در رویدادهای آفلاین بهره مند شوید. به طور کلی، LinkedIn  جایی است که در آن افراد مختلف به دنبال پیشرفت در حرفه خود هستند. در واقع لینکدین بستری است که برای تحقق اهداف زیر ایجاد شده است:

  • ارتباط میان همکاران و افراد یک حوزه کاری مثل دیجیتال مارکترها
  • تبادل نظر در مسائل کاری، تجاری، حقوقی، استخدامی و…
  • بهبود و شناخته شدن کسب و کارها
  • ارائه رزومه افراد و پیشینه فعالیت شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها
  • شبکه سازی میان کارآفرینان، سرمایه گذاران، کارشناسان و صاحبان صنایع
  • ایجاد ارتباط مثبت میان مدیران، کارجویان، کارآموزان و حتی افراد در حال تحصیل
  • نشان دادن چالش‌‏ها، پتانسیل‎‌‌ها، ویژگی‏‌ها و ابعاد گوناگون یک شغل به سایر افراد

مزایای استفاده از لینکدین (چرا باید در لینکدین عضو شویم؟)

بعد از اینکه  مفهوم لینکدین چیست پرداختیم باید بگوییم  که متأسفانه هنوز هم بسیاری از افراد، از مزیت‏‌ها و اهمیت LinkedIn چیزی نمی‏‌دانند. از این رو، وقت گرانبهای خود را صرف سایر شبکه‌‏های اجتماعی می‌‏کنند که این امر به کسب و کارشان در دراز مدت آسیب وارد می‏‌کند. در واقع، این شبکه اجتماعی در حال گسترش، به نوعی سکوی پرتاب افراد در حرفه و تخصص‏‎شان محسوب می‎‌شود.

برای آشنایی بیشتر با فواید و مزیت‏‌های متعدد LinkedIn، مورد از مزایای آن را در ادامه آورده ایم. همچنان همراه ما در دیجیتالیکس باشید.

مزایای استفاده از لینکدین

افزایش احتمال استخدام افراد جویای کار

هیچ می‏دانستید که حدود 93 درصد از فعالین در لینکدین، صرفا برای دستیابی به نیروی کار متعهد و متخصص از آن استفاده می‎‌کنند؟ به عبارت دیگر، لینکدین به شما کمک می‏‌کند که برند شخصی خود را بسازید، در معرض دید کارفرما قرار گرفته و از آن مهم‌‏تر، با ساخت یک پروفایل حرفه‌‎ای در نتایج جستجوی گوگل نیز ظاهر شوید.

از این رو، توصیه می‏‌کنیم حتما در مراحل ساخت پروفایل، به ویژه در قسمت مهارت‏‌ها، تحصیلات و سوابق کاری، دقت فراوان داشته باشید تا بتوانید با ایجاد یک رزومه آنلاین قوی، نظر مدیران را به خود جلب کنید.

لینکدین، منبعی مفید برای انجام تحقیقات کاری

اگر قصد انعقاد قرارداد کاری با یک شرکت، کسب و کار و یا سازمان را دارید، سر زدن به اکانت لینکدین آن شرکت اطلاعات بسیار خوبی را در اختیارتان قرار می‏‌دهد. مدیران نیز می‏‌توانند با مشاهده اکانت فرد موردنظرشان به اطلاعاتی مفیدی راجع به آن فرد دست یابند.

البته بسیاری از شرکت‏‌ها، هنگام ثبت رزومه افراد به لینکدین آنان سر می‏زنند و تلاش می‌‎کنند پیش از مصاحبه و از طریق لینکدین اشخاص، تحقیقاتی را راجع به او انجام دهند تا در نهایت راجع به استخدام یا رد آن فرد تصمیم گیری کنند.

دانش، مهارت و توانمندی‏‌های خود را به سایرین نشان می‏‌دهید

یکی از امکانات جالب لینکدین این است که مخاطبان می‏توانند اعتبار و صحت آنچه در پروفایل به نمایش گذاشته‌‏اید را تأیید کنند. اگر این اتفاق برایتان بیفتد، پروفایل شما اعتبار بیشتری نسبت به سایرین خواهد داشت و همین امر باعث می‏‌شود میزان اعتماد کاربران نسبت به شما و برند شخصی‏تان نیز افزایش یابد.

پس به یاد داشته باشید که علیرغم درج مهارت‌‏ها و دانش خود، از افراد بخواهید که این موارد را تأیید کنند تا بهتر بتوانید خود را در معرض دید دیگران قرار دهید.

ساخت برند شخصی

یکی از مهم‏‌ترین تکنیک‏‌هایی که امروزه مدیران کمپانی‏‌های بزرگ در پیش می‌‎گیرند، ساخت برند شخصی است. یه این شکل که آنان همزمان با برندسازی برای کسب و کارشان، به فکر برندسازی شخصی نیز هستند. از این رو، توجه به همین تکنیک ساده منجر به ایجاد اتفاقات بزرگ و سازنده در حرفه شما خواهد شد.

دلیل این کار مدیران نیز این است که آن‏‌ها آینده را به امان خود رها نمی‌کنند. آن‏‌ها می‎‌دانند که ممکن است در آینده اتفاقاتی بیفتد و به هر دلیلی مجبور به ترک شرکت خود شوند. بنابراین با ساخت برند شخصی، افراد آن‌ها را به خوبی می‏شناسند و همین امر به آن‏‌ها کمک می‎کند تا در یک کسب و کار بزرگ دیگر مشغول به کار شوند.

برای ساخت برند شخصی نگران نباشید، این کار چندان پیچیده و غیر ممکن نیست. کافی است محتوای تخصصی از حوزه کاری خود تولید کرده و آن را به طور منظم در لینکدین منتشر کنید. البته، از ارتباط با افراد دیگر به ویژه متخصصین حوزه کاری‏تان نیز غافل نشوید. هر دو مورد گفته شده در ساخت و ارتقاء برند شخصی به شما کمک می‌‎کنند.

ساخت برند شخصی با لینکدین

مکانی مناسب جهت دریافت پروژه برای فریلنسرها

به این دلیل که لینکدین یک بستر تخصصی است، مکانی بسایر مناسب برای افزایش سطح همکاری با شرکت‏‌ها و تیم‏‌های مختلف به شمار می‎‌‌آید. در همین راستا، شرکت‏‌ها و مدیران، فرصت‏‌های شغلی مورد نیاز را در صفحه خود قرار داده و بسیاری از فریلنسرها در همین فضا پروژه‏‌های کاری خود را می‎یابند. همه ما می‎دانیم که فریلنسرها در ابتدای کار چالش‏‌های زیادی برای دریافت پروژه دارند. این چالش‌‏ها با عضویت و سپس فعالیت حرفه‏‌ای در لینکدین تا حد بسیار زیادی حل خواهد شد.

اطلاع یافتن از رویدادهای تخصصی

این پلتفرم حرفه‏‌ای، محلی است که آخرین اخبار و اطلاعات حوزه‌‏های شغلی را می‏‌توانید در آن مشاهده کنید. یکی از مهم‌‏ترین موضوعات در این زمینه، اطلاع از رویدادهایی است که کسب و کارها برگزار می‏‌کنند و تعداد زیادی از افراد از آن بی خبرند.

شرکت در رویدادهای کاری و تخصصی که بعضی از آن‏‌ها به مراتب از دوره‏‌های آموزشی پر هزینه، مفیدتر هستند؛ باعث افزایش سطح دانش‎تان خواهد شد. در واقع در اینگونه رویدادها، نه تنها با افراد متخصص ملاقات می‏‌کنید بلکه ضمن یادگیری مباحث روز، شبکه ارتباطی خود را گسترش می‏‌دهید. همه این‏‌ها برای پیشرفت در مسیر شغلی‏تان ضروری و الزامی هستند.

در پایان

در این مقاله از دیجیتالیکس، تلاش کردیم به این پرسش پاسخ دهیم که لینکدین چیست و چه اهمیتی دارد؟ در همین راستا اشاره کردیم که شبکه اجتماعی اینستاگرام به لحاظ محتوا در حال اشباع شدن است و کسب و کارهای مختلف نیز به همین دلیل، به لینکدین روی آورده‎ اند.

از سوی دیگر، لینکدین بستری مناسب برای ارائه مهارت‏‌ها و توانمندی‏‌های فردی است. بر همین اساس، افراد به ساخت برند شخصی خود از طریق این شبکه اجتماعی مبادرت ورزیده و اتفاقات مثبت شغلی فراوانی را برای خود رقم می‎زنند.

اگر تا به حال از لینکدین استفاده کرده‌‏اید، نظرات و تجربیات مفید خود را با ما و سایر دوستان‏تان به اشتراک بگذارید. برای راه اندازی شبکه های اجتماعی خود می‌توانید از خدمات سوشال مدیا مارکتینگ دیجیتالیکس استفاده کنید.

نویسنده

pourali

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *