بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
سئو و بهینه‌سازی سایت

از یک شرکت سئو باید چه انتظاراتی داشته باشید؟

از یک شرکت سئو باید چه انتظاراتی داشته باشید؟
امتیاز دهید

سئو برای موفقیت هر کسب‌وکاری یک “باید” است. اگر شما هم جزء کسانی هستید که قصد دارید برای کسب‌وکار خود یک سایت داشته باشید، حتماً از تاثیرات مثبت سئو بر روند یک سایت آگاه هستید. اما این آگاهی شما فقط در مورد سئو است. در مورد شرکت‌هایی که خدمات سئو ارائه می‌کنند چه چیزهایی می‌دانید؟ بحث سئوی یک سایت، یک بحث مهم و حیاتی برای بیزینس شماست. این شرکت‌ها همه کارشناسان و متخصصان زیادی را در خود جای داده‌اند و هر کدام می‌توانند در مسیر پیشرفت سایت شما کنارتان باشند. اما این موضوع که با چه فاکتورهایی باید دست به انتخاب زد و کدام شرکت را در نهایت برای همکاری انتخاب کرد، بسیار مهم است! خوب، حالا وقت این رسیده است که همه سوالات شما را در مورد بهترین شرکت سئو در تهران از زبان کارشناسان دیجیتالیکس بدهیم!

پرسش و پاسخ های اولین ملاقات

اولین ملاقات‌ها همیشه بسیار مهم و تاثیرگذار هستند. اما ملاقات با اعضای شرکتی که قرار است وظیفه سئو کردن سایت شما را بر عهده بگیرد، اهمیت این ملاقات را دوچندان می‌کند. شما باید خود را برای این ملاقات آماده کنید. اولین کاری که لازم است انجام دهید، تهیه یک رزومه کامل از شما و کسب‌وکارتان است. تهیه این رزومه باعث می‌شود در زمان هر دو طرف صرفه‌جویی شود. البته در رزومه‌ای که می‌خواهید تهیه کنید، فقط به تعریف سرگذشت کسب‌وکارتان نپردازید. یکی از اقدامات تعیین کننده شما در ملاقات اول با تیم سئو همین شرح دادن پتانسیل‌های بیزینس خودتان است. این کار باعث می‌شود تا شرکت مقابل شما متوجه ارزش و معیارهای شما شود و پیشنهاداتی مناسب با پتانسیل‌های شما ارائه کند!

نکته بعدی برای اینکه با آمادگی حداکثری برای ملاقات با اعضای تیم مقابل چند سوالی کلی است. به سوال‌های زیر توجه کنید؛

 

  1. چند مدت است که در زمینه ارائه خدمات سئو فعال هستید؟
  2. آیا می‌توانید چند نمونه کار سئو را با ما به اشتراک بگذارید؟
  3. بهترین دستاوردهای سئوی شما چه بوده است؟
  4. پروسه پیشروی پروژه‌های شما برای کسب رتبه بهتر در گوگل چیست؟
  5. ساعت‌های انجام پروژه‌های سئو در شرکت شما چگونه مشخص می‌شوند؟
  6. بعد از گذشت چند مدت می‌توانیم تاثیر سئو را بر سایت خود ببینیم؟
  7. برای پروژه‌های سئوی خود، از چه ابزاری استفاده می‌کنید؟
  8. آیا تا به حال هیچ یک از مشتری‌های شما با جریمه‌های گوگل مواجه شده‌اند؟
  9. شرایط پرداخت پروژه سئو در شرکت شما چگونه است؟
  10. تحت چه شرایطی ما می‌توانیم قرارداد خود را فسخ کنیم؟

با پرسیدن این ده سوال ساده ولی کاربردی می‌توانید اطلاعات و دانش شرکت مقابل را بسنجید و خودتان را نیز یک فرد مطلع نشان دهید.

از یک شرکت سئو باید چه انتظاراتی داشته باشید؟

یک تیم سئو باید توانایی انجام چه کارهایی را داشته باشد؟

در ادامه به معرفی خدمات بهترین شرکت سئو در تهران می‌پردازیم.

تحقیق کلمات کلیدی

اساسی‌ترین و حساس‌ترین اقدام در سئو، تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی است. صفحات سایت شما با کلمات کلیدی در صفحه نتایج جستجوی گوگل(SERPs) حاضر می‌شوند. احتمالاً شرکت طرف قرارداد شما نتواند ریز جزئیات فعالیت‌های سئو را به شما بگوید، البته این کار به خاطر عدم آگاهی نیست، بلکه به خاطر صرفه جویی در زمان است. پس برای اینکه در مورد همه جزئیات پروژه سئو اطلاعات داشته باشید، ما سعی می‌کنیم که محبوب‌ترین روش انتخاب کلمات کلیدی را برای شما بازگو کنیم.

  • اولین قدم، داشتن شناخت کامل نسبت به کسب‌وکار مشتری است. یعنی شما به عنوان مشتری باید بیزینس خود را به خوبی به تیم سئو معرفی کنید تا آن‌ها بدانند که شما چه محصولات/خدماتی ارائه می‌کنید. با این کار، تیم سئوی شما متوجه این موضوع می‌شوند که کلمات کلیدی شما باید در چه حوزه‌ای باشند.
  • قدم دوم: آنالیز رقبا! شما می‌خواهید که رتبه بهتری نسبت به رقبای خود کسب کنید، پس طبیعی است که تیم سئوی شما آن‌ها را بررسی کند و کلمات کلیدی سایت آن‌ها را شناسایی کند. در این مرحله ممکن است چند کلمه کلیدی اصلی سایت شما، با رقبایتان یکسان باشد. این اتفاق بدی نیست! شما با هم در حال رقابت هستید، پس باید در یک زمین و تجهیزات مشابه به رقابت مشغول شوید.
  • قدم سوم: بارش فکری و ارزیابی کلمات کلیدی! در این مرحله کارشناسان سئو کلمات کلیدی بسیاری را لیست می‌کنند تا با ارزیابی آن‌ها، بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنند.

پی‌نوشت:شاید برای شما سوال باشد که ارزیابی کلمات کلیدی به چه صورت انجام می‌شود. کلمات کلیدی در ارزیابی از دو جنبه مهم بررسی می‌شوند. اولین فاکتور نرخ جستجوی کلمات است. این عدد به ما نشان می‌دهد که یک کلمه کلیدی به طور متوسط چند بار توسط کاربران جستجو می‌شود. نرخ جستجو هر چه بالاتر باشد، بهتر است! فاکتور دوم درجه سختی کلمات است. این عدد به ما نشان می‌دهد که برای رسیدن به صفحه اول در گوگل چه قدر بک لینک نیاز داریم. درجه سختی پایین‌‎تر به این معنی است که شما زودتر به صفحه یک می‌رسید.

تهیه بک لینک باکیفیت

لینک سازی برای سایت با کلمات کلیدی مشخص می‌تواند ارزش دامنه سایت شما را بالا ببرد و علاوه بر آن، می‌تواند باعث رتبه گرفتن صفحات شما شود. لینک‌ها به دو گروه دوفالو(Dofollow) و نوفالو(Nofollow) تقسیم می‌شوند. لینک‌های دوفالو به مراتب ارزش بیشتری در نزد گوگل دارند. البته که لینک‌های “دوفالو” یا “فالو” ارزش بالایی دارند، ولی نباید از تاثیر لینک‌های نوفالو نیز به سادگی عبور کرد. وقتی یک سایت به شما لینک دوفالو بدهد، یعنی سایت و محتوای سایت شما را ضمانت می‌کند که این کار باعث افزایش اعتبار شما  نزد گوگل می‌شود. اما وقتی برای سایت شما لینکی با فرمت نوفالو داده می‌شود، یعنی سایت هدف نمی‌خواهد اعتبار سایت خودش را به خطر بیندازد. اگر می‌خواهید از یک سایت باکیفیت بک لینک تهیه کنید، حتی فرمت نوفالو نیز ارزشمند است!

پی‌نوشت: مطمئناً تیم سئوی شما این موضوع را می‌داند اما ممکن است گاهی اوقات در این زمینه دچار سهل‌انگاری شود. حتماً از آن‌ها بخواهید که از سایت‌های بی‌کیفیت که از نمره اسپم بالایی برخوردارند برای لینک سازی استفاده نکنند. شما با لینک گرفتن از سایت‌های اسپمی، در واقع مقدمات اسپم شدن سایت خود را فراهم خواهید کرد.

گزارش ماهیانه

یک تیم سئوی خوب باید ماهیانه یک گزارش کامل از فعالیت‌هایی که روی سایت شما انجام داده است، گزارش تهیه کند. این گزارش از دو جنبه دارای ارزش است. اول اینکه، شما می‌دانید برای چه کارهایی پول پرداخت می‌کنید و دوم تیم سئو موظف می‌شود که هر ماه بدون هیچ سهل انگاری فعالیت سئوی سایت شما را ادامه دهد. اما در گزارش سئوی سایت باید چه چیزهایی وجود داشته باشد؟

گزارش ماهانه از وظایف تیم سئو

در گزارش سئو باید 7 نکته اساسی همیشه وجود داشته باشد:

  1. ترافیک سایت: آیا ترافیک و ورودی سایت نسبت به ماه گذشته تغییری داشته؟ این تغییر مثبت است یا منفی؟
  2. نرخ تبدیل سایت: اکثر کسانی که سایت خود را سئو می‌کنند، به امید افزایش فروش و درآمد در سئو سرمایه گذاری می‌کنند. تیم سئو باید به شما به صورت ماهیانه اطلاع بدهد که چند درصد از ورودی‌های سایت به خرید منجر شده است.
  3. صفحات پرطرفدار شما کدام‌اند؟ از آن‌ها بخواهید که به شما بگویند که کاربران بیشتر از چه صفحه‌ای دیدن می‌کنند!
  4. سرعت سایت: سرعت یکی از سه فاکتور اصلی گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها در نتایج جستجو است. اگر سرعت لود شدن سایت شما بالای 7 ثانیه باشد، مطمئناً کاربران زیادی را از دست خواهید داد.
  5. مدت زمان حضور در سایت: مدت زمان حضور کاربران در سایت به صورت دقیق به شما نشان داده نمی‌شود، اما می‌توانید یک میانگین از مدت زمان سپری شده در سایت را داشته باشید. هر چه مدت زمان حضور کاربر در سایت شما بالاتر باشد، اعتبار شما در نزد گوگل بیشتر می‌شود.
  6. نرخ پرش: نرخ پرش به ما نشان می‌دهد که چند درصد از کسانی که وارد سایت شده‌اند، فوراً از سایت خارج شده‌اند. اگر نرخ پرش سایت شما بالا باشد، یعنی بعضی از کلمات کلیدی که در آن رتبه گرفته‌اید اصلاً ربطی به حوزه فعالیت شما ندارد. با این کار شما در نهایت با جریمه‌‎های گوگل مواجه خواهید شد!
  7. رتبه و تعداد بک لینک‌ها: در سرچ کنسول سایت، شما می‌توانید رتبه کلی سایت خود را مشاهده کنید. اما بهتر است از تیم سئوی خود درخواست کنید که در گزارش‌های خود، حتماً به رتبه و تعداد بک لینک‌های ساخته شده در ماه گذشته اشاره کند.

حرف آخر

سئو، یک سرمایه گذاری بلندمدت است که صاحبین کسب‌وکار برای بیزینسشان انجام می‌دهند پس بدیهی است که آن‌ها قبل از بستن قرارداد، حداقل با کلیات کار آشنا باشند. با در نظر گرفتن نکات ذکرشده در  بالا، با روند کلی کار آشنا می‌شوید و با دید بازتری نسبت به وظایف تیم سئو، با آن‌ها همکاری خواهید کرد.

نویسنده

pourali

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *