بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
سئو و بهینه‌سازی سایت

تحقیق کلمات کلیدی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تحقیق کلمات کلیدی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از افراد برای پاسخ به سوالات خود و یا دریافت اطلاعات مورد نظر به جستجو در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل می­کنند. عبارت تایپ شده در موتورهای جستجوگر کلمات کلیدی محسوب می­شوند و صفحات به نمایش درآمده از نتیجه جستجو، صفحاتی از وب هستند که براساس این کلمات کلیدی بهینه شده‌­اند. برای آن که این فرآیند دارای نتیجه بهتری باشد، باید با عملیات تحقیق کلمات کلیدی به ­طور کامل آشنایی داشت. موفقیت فرآیند سئو با انجام تحقیق کلمات کلیدی افزایش می‌یابد؛ چرا که صفحات مورد نظر براساس آن بهینه­‌سازی می شود. در این بخش از آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجیتالیکس قصد داریم موضوع تحقیق کلمات کلیدی چیست و چگونه انجام می­شود را مورد بررسی قرار دهیم.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

همان طور که بیان شده کاربران اینترنت برای جستجو مطالب مورد نظر در اینترنت از کلمات کلیدی استفاده می­کنند. این کلمات کلیدی که توسط کاربر مورد جستجو قرار می­گیرد در مطلب مورد جستجو با چگالی مشخصی تکرار شده است. بدین ترتیب برای تولید کننده محتوا و سئوکار بسیار مهم بوده که قبل از شروع پروژه نسبت به کلمات کلیدی سایتی که قصد کار کردن با آن را دارد آگاه باشد. این عمل سبب می­شود تا مطلب نگارش شده حول کلید واژه مرتبط باشد و به ­طور کلی عمل نگارش هدفمند­تر و با استراتژی پیش رود. انجام درست تحقیق کلمات کلیدی شامل موارد مختلفی مانند نوع خدمت یا محصول، بودجه و منابع، چگونگی فعالیت رقبا، سطح دانش کاربران مورد هدف و موارد این چنینی است.

 

دلیل اهمیت تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی را می­توان تنها روش عملی برای مطلع شدن نسبت به آنچه که کاربران در موتورهای جستجوگر وارد می­کنند دانست. اگر قصد از نگارش مطالب این است که مورد توجه، مطالعه و جستجو کاربران قرار بگیرد باید با روش‌­های تحقیق کلمات کلیدی آشنایی کامل داشت. متاسفانه باید گفت بسیاری از وب سایت­‌های موجود در فضای اینترنت مرتکب اشتباهات این چنینی می­شود و طبق آمار بیش از 90 درصد صفحات موجود در اینترنت از گوگل هیچ ترافیکی دریافت نمی­کنند. یکی از دلیل این مهم عدم توجه به فرآیند تحقیق کلمات و هم­چنین عدم آگاهی نسبت به اهمیت آن در افزایش بازدید از صفحه است.

اهمیت تحقیق کلمه کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی

کلمات کلیدی دارای دامنه بسیار گسترده­ای است و می­تواند ترکیبی از چند واژه که به آن کلمات کلیدی دنباله‌­دار یا بلند گفته می­شود. در انتخاب کلمات کلیدی در بیشتر مواقع سعی بر این است که از تک واژه‌­های کلیدی استفاده شود؛ به عبارتی دیگر تک واژه، از منظر بسیاری از افراد بهترین انتخاب برای کلمات کلیدی هستند، زیرا به شکلی گسترده از آن­‌ها استفاده می­شود. از طرفی باید گفت به دلیل استفاده گسترده از تک واژه برای کلمات کلیدی توسط تولیدکننده محتوا، رقابت بر سر آن بسیار سخت است. در برخی موارد استفاده از تک واژه کمی مبهم و کلافه‌­کننده است؛ به عنوان مثال در نگارش یک محتوا با کلمه کلیدی “لباس” به ­طور کامل مشخص نیست شخص جستجوکننده دنبال چه لباسی، برای چه جنسیتی، چه طرحی و مواردی این چنینی است و این کمی کار را دشوار می­کند.

طبق مثال بیان شده در متن بالا و دلایل شواری استفاده از آن، استفاده از کلمات کلیدی تک واژه­ای در بسیاری از موارد ناکارآمد محسوب می­شود و بهتر است کلید واژه­‌هایی استفاده کرد که متشکل از چند کلمه مرتبط است. این مهم سبب می­شود تا کاربر به سمت مطالبی هدایت شوند که نزدیک­ترین کلمات به عبارت جستجو در آن قرار گرفته است. برای اصلاح مثال بالا می­توان کلید واژه “لباس مجلسی زنانه” یا “لباس راحتی مردانه” تعیین کرد.

 

مراحل تحقیق کلمات کلیدی

برای انجام تحقیق کلمات کلیدی باید نسبت به مراحل آن آگاهی کامل داشت. با اطلاع از چگونگه انجام شدن تحقیق کلمات کلیدی می­توان بهترین کلید واژه­ها را برای وب سایت انتخاب کرد. این مراحل به شرح زیر است.

 تمامی جوانب مورد بررسی قرار بگیرد

باید در خصوص نوع فعالیت صفحه اطلاعات کاملی داشت. اگر صفحه مورد نظر یک فروشگاه آنلاین است، باید نسبت به تمامی محصولات آن، نحوه عرضه، چگونگی ارسال، مسائل مربوط به خدمات و مواردی از این دست اطلاع داشت. این اطلاعات باید دقیق و عاری از هرگونه ابهام باشد. مطالعه در خصوص نوع فعالیت صفحه و کسب اطلاعات بیشتر در حوزه کاری و رقبای آن می­تواند سبب افزایش ایده‌­های نوین و خلاقیت شود و ثمره آن انتخاب بهترین کلمات کلیدی است.

مراحل تحقیق کلمه کلیدی

هدف­گذاری

تعیین نمودن هدف یکی از مهم­ترین مراحل در تحقیق کلمات کلیدی است. تمامی فعالیت‌­ها حول اهداف تعیین شده قرار دارند و بهتر است ماموریت خود از ایجاد صفحه اینترنتی را به بهترین شکل ممکن تعیین کرد. در صورت شفاف بودن هدف، انتخاب کلمات کلیدی بسیار راحت­‌تر خواهد بود.

تهیه لیست مشخص از موضوعات مرتبط

تهیه یک لیست مشخص از موضوعات مرتبط یکی دیگر مراحل مهم در تحقیق کلمات کلیدی است. این لیست باید براساس جزئی­ترین موارد دسته‌­بندی شده و بر روی هر کدام از آن­ها زمان صرف شود.

تعیین کلمات کلیدی

براساس لیست تعیین شده از موضوعات مرتبط، از هر یک از مدیران بخش­ها و یا کارمندان بخواهید برای هر یک از آن­ها یک کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنند. این فرآیند سبب می­شود تا در کمترین زمان ممکن به لیستی از کلمات کلیدی مختلف دست پیدا کرد. این عمل می­تواند در سرعت بخشیدن به فرآیند تحقیق کلمات کلیدی موثر واقع شود.

 

بهره‌­مندی از ابزار مناسب برای تعیین کلمه کلیدی

ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که باید نسبت به مناسب­تر و کاربردی­‌ترین آن­ها اطلاعات کافی داشت. به­ طور کلی گوگل یکی از بهترین ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی است.

اطلاع از هدف کاربر

باید به ­طور دقیق نیاز کاربر را شناسایی کرده و در خصوص رفع آن تلاش کرد. باید دانست که هدف کاربر از جستجو کلمات کلیدی چیست و براساس آن فرآیند تحقیق کلمات کلیدی را انجام داد.

موارد بسیار دیگری را می­توان در لیست مراحل تحقیق کلمات کلیدی بیان کرد اما در این مطلب شده تا مهم‌­ترین و کاربردی­‌ترین آن­ها بیان شود. علاوه ­بر این توضیح در خصوص تحقیق کلمات کلیدی چیست و چگونه انجام می­شود، ممکن است برخی افراد با تعیین و انتخاب کلمات کلیدی با چالش مواجه باشند. در این صورت پیشنهاد می­شود از خدمات مشاوره رایگان دیجیتالیکس بهره­‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09394040011 در تماس باشید.

 

نویسنده

pourali

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *