بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
وظایف ادمین اینستاگرام
امتیاز دهید

این روزها یکی از سؤالات پرتکرار در حوزه مشاغل آنلاین، این پرسش است که: “چگونه از اینستاگرام درآمد کسب کنیم؟ سریع‌‎ترین راه برای رسیدن به درآمد بالا از طریق اینستاگرام چیست؟” بهتر است بدانید که برای کسب درآمد از شبکه اجتماعی پرطرفداری مانند اینستاگرام، روش‌‎های متعددی مانند تبلیغات، همکاری در فروش، بلاگری، ادمین پیج و… وجود دارد. اما از میان راه‌‏هایی که نام بردیم، ادمین‌‎های صفحات این شبکه اجتماعی، درآمدهای بالاتری بدست می‌‎آورند. حال ممکن است بگویید: ” ادمین پیج اینستاگرام کیست و چه کاری می‎‌‌کند؟”

ادمین‎‌‌ها وظایف مهمی دارند چرا که سهم آن‏‌ها در پیشرفت و یا شکست کسب و کارهای حاضر در اینستاگرام، بسیار زیاد است. از این رو، برای تبدیل شدن به یک ادمین حرفه‌‏ای، باید مهارت فروش، دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات را به خوبی بیاموزید. واقعیت این است که برای بدست آوردن درآمد بالا از این طریق، چاره‌‎ای جز افزایش مهارت و توانمندی خود در حوزه‌‎های یاد شده، ندارید.

در همین راستا ما در این مقاله از دیجیتالیکس قصد داریم راجع به وظایف و مهارت‎‌‌های یک ادمین اینستاگرام صحبت کنیم. چنانچه می‌‎‍‌‌خواهید ادمین پیج‎‌‌های با فالوور بالا همچون پیج‎‌های اینفلوئنسرها، بازیگران، بلاگرها و… شوید، تا انتها همراه ما باشید.

ادمین پیج اینستاگرام کیست؟

به طور کلی، به فردی که اکانت اینستاگرام را مدیریت می‏کند، ادمین اینستاگرام گفته می‌شود. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت کنید، تعداد فالوورهای پیج است. به عبارت دیگر، شغل ادمینی زمانی محقق می‎‌شود که شما مدیریت یک پیج دارای چندین هزار فالوور را برعهده بگیرید. اغلب صاحبان پیج‌‎های دارای فالوور چند هزارتایی و یا حتی میلیونی، پس از مدتی نمی‌‏توانند صفحه خود را به خوبی اداره کرده و به همین دلیل، نیاز به استخدام Admin حرفه‏‌ای دارند.

ممکن است ازخود بپرسید این افراد واقعا وقتی برای انجام کارهای صفحه خود ندارند؟ اصلا چرا ادمین داشتن ضرروی است؟ پاسخ این است که یک ادمین حرفه‏‌ای و باتجربه، با دانش خود باعث افزایش فروش محصول یا خدمات معرفی شده در پیج می‎‌شود.

از سوی دیگر، پیشرفت پیج و افزایش بهره‎‌‌وری آن نیز به استراتژی و مهارت‌‏های پیاده شده توسط ادمین بستگی دارد. به همین خاطر، اینفلوئنسرها و برندهای معروف در اینستاگرام، مدیریت صفحه خود را به دست افراد بی تجربه و فاقد مهارت نمی‎‌ سپارند.

چند نوع ادمین اینستاگرام داریم؟

Instagram Page Admin که به اختصار به آن IGA گفته می‎‌شود، همان ادمین پیج اینستاگرام است که جزء مشاغل پردرآمد به شمار آمده و دارای انواع مختلفی است. در واقع در شبکه اجتماعی اینستاگرام، 4 نوع ادمین در حال فعالیت هستند و عبارتند از:

ادمین پاسخگویی

در اینجا، فرد Admin تنها به پاسخگویی دایرکت‏‌ها و کامنت‌‏های پیج مشغول است و فعالیت دیگری برای او تعریف نمی‎شود.

ادمین تولید محتوا

ادمین‌‎های تولید محتوا، قابلیت تولید محتوای یک صفحه دارند. مثلا قادر به کپشن نویسی، ادیت عکس و فیلم و یا تصویر سازی برای پست‎‎‌‌های و استوری‎‌‌ها هستند.

ادمین فروشنده

این فرد دارای مهارت فروش است. یعنی می‏تواند پس از پیگیری‏‌های مداوم، دایرکت‏‌ها و لیدهای پیج را به مشتری تبدیل کند. در واقع این فرد مهارت فروش بالایی داشته و قادر به جریان سازی درآمد در صفحه می‎باشد.

 

ادمین حرفه‌‎ای

ادمین‌‏های حرفه‌‎ای دارای مهارت و توانایی‌‏های متعدد هستند. به نحویکه تمام فعالیت‏‌های 3 ادمین قبلی را به صورت حرفه‌‎ا‌ی انجام می‌‎دهند. آن‏‌ها علاوه بر تسلط به مبانی دیجیتال مارکتینگ، در تنظیم استراتژی محتوا، راه اندازی کمپین تبلیغاتی، افزایش فروش، تولید پست و استوری و… نیز مهارت بالایی دارند.

مهم‌‎ترین وظایف ادمین اینستاگرام

همچنان با موضوع ادمین پیج اینستاگرام کیست و چه کاری می‎کند، همراه شما هستیم. پس از آشنایی کلی با انواع IGA یا همان ادمین پیج اینستاگرام، در این قسمت قصد داریم درمورد وظایف یک Admin صحبت کنیم.

هرچند با توجه به دسته بندی انواع ادمین، وظایف این افراد نیز متفاوت است اما به طور کلی وظایف یک ادمین حرفه‏‌ای به صورت زیر می‌‏باشد:

انتشار پست و استوری به صورت منظم و هدفمند

یک ادمین حرفه‏‌ای باید در ساعاتی که مخاطبان پیج، بیشترین بازدید را از صفحه دارند مبادرت به انتشار استوری یا پست‌‏های از پیش تولید شده، کند. این کار باید به صورت کاملا منظم و براساس زمان آنلاین بودن مخاطبان انجام شود.

البته، این هنر ادمین است که پس از تحلیل پیج، زمان مناسب انتشار پست و استوری را تخمین بزند. چرا که در پیج‏‌های مختلف براساس ویژگی‎‌‌های مخاطبان آن، باید ساعات مناسب انتشار محتوا را تحلیل کرد. در واقع، انتخاب زمان مناسب برای این کار، باعث افزایش بازدهی و بالا رفتن تعامل در پیج خواهد شد.

تولید محتوای حرفه‌‏ای

یک ادمین حرفه‌ای توانایی ساخت محتوای مخاطب پسند را دارد. حال ممکن است این محتوا یک تصویر، ویدئو، اینفوگرافیک، کپشن و یا حتی طراحی یک مسابقه برای مخاطبان پیج باشد. در هر صورت، تمام محتواهای تولید شده باید یونیک و منحصر به فرد باشند. زیرا الگوریتم‌‌‎های اینستاگرام هوشمند هستند و از سوی دیگر، مخاطبان نیز به سرعت محتوای کپی شده و تکراری را تشخیص می‎‌دهند.

تنظیم استراتژی محتوا

اگر قصد فعالیت در این حرفه را دارید، باید با استراتژی محتوا و مبانی آن آشنا باشید. استراتژی محتوا به شما کمک می‌‏کند تا قالب‎‌‌های مختلف محتوا در اینستاگرام مانند لایو، استوری، کپشن، کامنت و… را با هدفی مشخص و در زمانی از پیش برنامه ریزی شده، تولید و منتشر کنید.

به عبارت دیگر، پیش از انتشار هر نوع محتوا، ابتدا باید موضوع محتوا را مشخص کرده و سپس تاریخ انتشار آن را تعیین کنید. این تکنیک در افزایش بازدهی و ارتقاء عملکرد پیج، تأثیر فراوانی دارد.

حفظ امنیت پیج

یکی از وظایف مهم ادمین‌‏های حرفه‌‏ای این است که مراقب امنیت پیج در مقابله حمله هکرها باشند. راه‌‏های زیادی برای بالای بردن امنیت پیج وجود دارد که در اینجا به آن اشاره نمی‎کنیم اما یکی از روش‌‎های ایجاد امنیت در صفحه پاسخگویی به کامنت‏‌های توهین آمیز است.

جالب است بدانید که یکی ازعوامل افزایش خروج مخاطبان از صفحه، هنگامی است که یک پست جنجالی در صفحه منتشر می‎‌‌شود. در این زمان، عده‌‏ای به نظرات سایر مخاطبان توهین کرده و ادمین باید به سرعت واکنشی صحیح جهت پاسخگویی و یا حذف کامنت‌‏های توهین آمیز، انجام دهد.

پیشنهاد ویژه: آموزش اینستاگرام مارکتینگ 

افزایش تعامل پیج

تعامل در پیج با مواردی مانند کامنت گذاشتن، لایک، دیدن استوری، شرکت در نظرسنجی و یا پاسخ دهی به سؤالات و… ایجاد می‎شود. نکته مهم این است که هرچقدر میزان تعامل در سایت بالا باشد، احتمال انتشار پست‌‏ها و مطالب صفحه در اکسپلور اینستاگرام نیز افزایش می‎یابد.

در همین راستا، یکی از وظایف ادمین، کمک به افزایش تعامل در پیج است. مثلا می‌‎تواند در استوری، سؤالات چند گزینه‏‌ای قرار دهد و یا کپشن‎‌‌ها را به نحوی بنویسد که مخاطب، ناخودآگاه به گذاشتن کامت ترغیب شود.

آشنایی با  قابلیت insight

یکی از گزینه‌‏های بسیار کاربردی صفحات بیزنس و یا پابلیک اینستاگرام، قابلیت insight است که اطلاعات فراوانی را در اختیار ادمین قرار می‏دهد. با کمک تحلیل اطلاعات این بخش، ادمین‌‏ها می‏توانند نقاط ضعف و قوت فعالیت خود را شناسایی کرده و در جهت رشد بیشتر پیج گام بردارند. اطلاعاتی که اینسایت در اختیارتان قرر می‏دهد عبارتند از:

  • گزینه Followers که نشان دهنده افزایش یا کاهش تعداد فالوورها طی هفته گذشته می‎‌باشد.
  • گزینه Saves نشان دهنده تعداد کاربرانی است که پست را ذخیره یا بوک‎مارک کرده‌‎اند.
  • گزینه Discovery که یکی از مهم‌‏ترین و کلیدی‎‌ترین بخش‎‌های آنالیز پیج است و دارای 2 بخش Reach و Impressions می‎‌باشد. در این دو بخش، تک تک کاربرانی که پست‏‌ها را دیده‌‏اند و مجموع دفعاتی که پست‌‏ها توسط کاربران دیده شده‌‏اند را مشاهده می‌‏کنید.
  • گزینه Content و بسیاری از گزینه‏‌های دیگر که همگی به تحلیل بهتر عملکرد ادمین‎‌ها کمک می‎‌کنند.

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم ضمن پاسخگویی به این پرسش که ادمین پیج اینستاگرام کیست و چه کاری می‎کند، شما را با وظایف و مهارت‏‌های ادمین‏‌های حرفه‌‏ای اینستاگرام آشنا کنیم. سوال مهمی که وجود دارد این است که چگونه یک مجموعه حرفه‌ای و کاربلد برای سپردن پروژه‌های مربوط به ادمین اینستاگرام بیابیم؟ در پاسخ باید گفت که مجموعه ادمین یاب یکی از شرکت‌هایی است که خدمات تخصصی در زمینه اینستاگرام و ادمین اینستاگرام می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید با خیالی راحت درخواست ادمین پیج اینستاگرام خود را به آن‌ها بسپارید و رشد و پیشرفت قابل توجه کسب و کارتان را ببینید.

نویسنده

pourali

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *