بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
تبلیغات دیجیتال

چگونه از لباس و پوشاک عکس های تبلیغاتی جذاب بگیریم؟

چگونه از لباس و پوشاک عکس های تبلیغاتی جذاب بگیریم؟

همه کسانی که بیزینس لباس و پوشاک خود را به تازگی راه اندازی کرده‌اند، یک سکوی پرش با موقعیت مناسب را در مقابل خود می‌بینند، فضای مجازی و اینترنت! امروزه کمتر کسی در جامعه وجود دارد که به فضای مجازی و اینترنت دسترسی نداشته باشد و این یعنی شما، به عنوان کسی که این بیزینس را راه اندازی کرده است، یک منبع خیلی بزرگ از مشتری‌ها در برابر خود می‌بینید. اما چگونگی جذب آن مشتری‌ها مهم است. اینستاگرام طبق آمار و اطلاعاتی که نسبت به کاربران خود تهیه کرده است، یک گزارش جالب منتشر کرده است. یک میلیارد و چهارصد و هفتاد میلیون نفر در اینستاگرام حساب کاربری فعال دارند. حدود 400 میلیون اکانت در روز حداقل یک پست منتشر می‌کنند. کاربران این پلتفرم به صورت میانگین 29 دقیقه از زمان خود را صرف دیدن پست‌ها و استوری‌ها می‌کنند.

در این مقطع، بهترین روش استفاده از خدمات عکاسی تبلیغاتی است. با استفاده از این خدمات شما می‌توانید عکس‌‎های فوق‌العاده جذاب برای شبکه‌های اجتماعی خود طراحی کنید و کاربران را به سمت پیج خود بکشانید! اما در عکاسی تبلیغات در حوزه لباس و پوشاک باید چه کارهایی انجام داد؟

نحوه به نمایش گذاشتن تصاویر را انتخاب کنید!

روش‌های مختلفی برای به نمایش گذاشتن عکس‌های تبلیغاتی وجود دارد. مطمئناً شما همه این روش‌ها را در اطراف خود دیده‌اید ولی توجه‌ای به آنها نداشته‌اید. در این بخش به سه روش پراستفاده برای به نمایش گذاشتن تصاویر محصولات را بیان می‌کنیم.

عکاسی تبلیغاتی از لباس

از یک مانکن شفاف استفاده کنید!

استفاده از مانکن روشی مرسوم در جامعه است. در شرایطی که نمی‌توانید یک مدل برای خود استخدام کنید، استفاده از مانکن‌های شفاف بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با استفاده مانکن مخاطب می‌تواند لباس را در تن خود تصور کند و این مطمئناً تاثیر مثبتی در ذهنیت او برای خرید خواهد گذاشت.

نکته: از مانکن‌هایی که دست ندارند استفاده نکنید. مخاطب دوست دارد که لباس را به صورت کامل بر تن مانکن ببینید. البته این موضوع فقط برای تیشرت، پیراهن، و لباس‌هایی که آستین‌دار هستند، صدق می‌کند.

یک مدل استخدام کنید!

در صورت داشتن بودجه، یک مدل استخدام کنید. استخدام مدل خیلی بهتر از خرید یک یا چند مانکن است. مانکن حس ندارد ولی مدل چرا! بزرگترین مزیت مدل به مانکن ایجاد وایب و حس خوب در مخاطب است. علاوه بر آن، شما می‌توانید تصاویر زیادی در استایل‌های مختلفی از مدل خود بگیرید. تنوع استایل می‌تواند به مخاطب این اجازه را بدهد که خودش را در موقعیت‌های مختلف در آن پوشش تصور کند.

بودجه مدل یا مانکن ندارید، خب استفاده نکنید!

آسان‌ترین روش عکاسی تبلیغاتی استفاده از محصول و قرار دادن یک بک‌گراند خام است. استفاده از این تکنیک برای عکاسی تبلیغاتی خیلی توصیه نمی‌شود ولی در مواردی که امکان استفاده از مدل یا مانکن وجود ندارد، بهتر است از همین روش استفاده شود. در این موارد نوشتن کپشن مهمترین بخش کار شماست. شما نمی‌توانید محصول را بپوشید و یا کیفیت آن را به رخ بکشید، ولی با نوشتن کپشن کامل می‌توانید این مشکلات را به آسانی رفع کنید.

ابزار عکاسی تبلیغاتی خود را آماده کنید!

“ابزار عکاسی تبلیغاتی؟؟؟؟ حتماً خیلی گرونن.” شاید با خواندن تیتر این پاراگراف با خود جمله اول را تکرار کردید. ابزار عکاسی تبلیغاتی می‌توانند همان ابزاری باشند که عکس‌های خانوادگی خود را با آنها ثبت می‌کنید. به لیست زیر توجه کنید:

دوربین

داشتن یک دوربین باکیفیت تقریباً 60 درصد مسیر شما را برای گرفتن عکس‌های تبلیغاتی زیبا هموار می‌کند. فقط کافی است تمام پیکسل‌ها و المان‌ها واضح در تصویر دیده شوند. تزئین بک‌گراند با رنگ‌های روشن یا متضاد رنگ محصول(رنگ محصول سفید-رنگ بک‌گراند سیاه) می‌تواند زیبایی مضاعفی به تصویر بدهد.

ابزار نورپردازی

داشتن ابزار نورپردازی استاندارد خیلی خوب است ولی اگر نتوانستیم ابزاری تهیه کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ قدم اول خریدن متوسط‌ترین ابزار نورپردازی است اما اگر این کار برای شما قابل اجرا نیست، می‌توانید از دو روش استفاده کنید. اولین کار مراجعه به یوتیوب است. نحوه ساخت دستی ابزارها با وسایل ساده را جستجو کنید. اگر نتوانستید این کار را انجام دهید، به سراغ گزینه آخر یعنی نور طبیعی بروید! نور طبیعی همان نور خورشید یا ماه است! با پیدا کردن لوکیشن مناسب تصاویر زیبای خود را ثبت کنید.

پرده سبز

اگر نمی‌توانید لوکیشن خیلی خوب برای خود پیدا کنید، پرده سبز به کمک شما می‌آید! با داشتن پرده سبز و توانایی ادیت و ویرایش تصاویر در فتوشاپ یا برنامه‌های شبیه به آن، می‌توانید تصویر را به هر شکلی که فکر می‌کنید مناسب است در بیاورید.

پرده سفید

پرده سفید بیشتر زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخواهید از نور بهره بیشتری ببرید. حتماً تصاویر مدل‌های زیادی را دیده‌اید که به جای ایستادن جلوی یک منظره زیبا و یا منحصر به فرد، یک بک‌گراند کاملاً سفید در پشت آنها قرار دارد.

سه پایه/پایه دوربین

سعی کنید پایه دوربین را حتماً تهیه کنید. برای جلوگیری از لرزش‌های احتمالی دوربین یا تار شدن عکس‌ها و دوباره کاری، یک پایه دوربین تهیه کنید تا در زمان و انرژی صرفه جویی کنید.

محصولات را برای عکاسی آماده کنید!

آمادگی همیشه کلید موفقیت است. این اتفاق برای همه عکاس‌ها افتاده است که بک‌گراند را به خوبی طراحی کرده‌اند، نورپردازی و مدل کاملاً آماده هستند ولی بعد از گرفتن چند شات، وقتی زمان ویرایش عکس‌ها فرا رسیده بود متوجه شده‌اند که نحوه قرار دادن محصول درست نبوده است یا گوشه‌از محصول به هنگام رفت آمد از بین رفته است و آنها مجبور شده‌اند که دوباره تمام پروسه را تکرار کنند.

برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات، نکات زیر را قبل از عکاسی از لباس و پوشاک بررسی کنید.

  • اگر لباس مدنظر دکمه‌دار است، مطمئن شوید که همه دکمه‌ها بسته/باز هستند. نظم را رعایت کنید.
  • اگر لباس شما پاپیون یا کراوات دارد، مطمئن شوید که به درستی بسته شده باشند.
  • اگر استایل مدنظر شما این است که آستین‌های لباس باید تا شوند، مطمئن شوید که این کار درست انجام شود. آستین‌ها باید در یک خط بایستند.
  • مراقب باشید که روی لباس لکه‌ای نباشد.

امیدواریم با استفاده از این نکات بتوانید تصاویر خوبی از محصولات خود بگیرید!

همچنین اگر نیاز به مشاوره تبلیغات دارید، دیجیتالیکس با داشتن کارشناسان حرفه ای در زمینه مشاوره تبلیغات در مشهد همراه شما است.

 

نویسنده

pourali

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *