Rate this post

حتما شما هم موافق هستید که با گسترش اینترنت و پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در چند سال اخیر، روش‌های کسب درآمد متحول شده‌اند و دیگر محدودیتی وجود ندارد؛ ولی چرا محدودیتی وجود ندارد؟ جواب در خود کلمه محدودیت است. به عبارت دیگر در دنیای فعلی، اینترنت تا هوشمند شدن جزء به جزء خانه شما پیش رفته است. در حالی که شومینه و یخچالتان را با اینترنت خاموش یا روشن می‌کنید، چرا از اینترنت پول درنیاورید؟ حالا که حضور و فعالیت در اینترنت، این دهکده جهانی برای اغلب مردم فراهم است، محدودیتی باقی نمی‌ماند و به همه چیز باید به چشم فرصت نگاه کرد.

فضای اینترنت بسیار گسترده بوده و بهتر است این سوال را دقیق‌تر بپرسیم که چرا کسب درآمد از گوگل ادز را امتحان نمی‌کنید؟ شاید شما هم مثل خیلی از افراد دقیقا نمی‌دانید که گوگل ادز چیست یا برای کسب درآمد از آن باید از کجا شروع کنید؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره نحوه کسب درآمد از گوگل ادوردز به دست آورید.

گوگل ادز

گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست؟

مهم‌ترین سوال این است که پلتفرمی که قرار است از آن پول دربیاورید، چیست و چگونه کار می‌کند؟ گوگل ادز Google Ads یا گوگل ادوردز Google Adwords در حقیقت یک پلتفرم و سیستمی هماهنگ بین سه بخش متفاوت است:

  • کاربر: تمام کاربرانی که در سطح اینترنت فعالیت می‌کنند (نوع فعالیت مد نظر نیست، صرفا فعال بودن در بستر اینترنت اهمیت دارد). هدف تبلیغات گوگل، دیده شدن کسب‌وکار توسط کاربر است.
  • کسب‌وکار: تمامی کسب‌وکارهایی که می‌خواهند به مشتری و خریداران احتمالی معرفی شوند. سیستم تبلیغات گوگل به این دسته از مشتریان شما کمک می‌کند تا توسط کاربر دیده شود.
  • رسانه و ابزارهای دیجیتالی یا اینترنتی: وب‌سایت‌ها، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها در این دسته قرار می‌گیرند و به کسب‌وکار کمک می‌کند با پیاده‌سازی گوگل ادز، توسط کاربران فعال دیده شود.

تبلیغات گوگل ادز به کدام دسته از افراد و کاربران فعال اینترنت نشان داده می‌شود؟

گوگل، یکی از دقیق‌ترین سیستم‌های دیجیتالی و اینترنتی است که به شما امکان انتخاب می‌دهد تا از بین ویژگی‌های مختلف مخاطب هدف انتخاب کنید؛ سپس به شکلی دقیق و حساب شده، این آگهی‌ها به دست مخاطبان اصلی می‌رسند. از جمله ویژگی‌هایی که در گوگل ادز برای شناسایی مخاطب هدف قابل تنظیم است، عبارتند از:

  • سن افراد: مثلا فرض کنید محصول شما برای محدوده سنی 30 تا 35 سال مناسب است؛ شما با یادگیری روش‌های کسب درآمد از گوگل ادوردز، متوجه می‌شوید که چگونه این آگهی را تنها به افراد همین بازه سنی نشان دهید.
  • سلیقه افراد: هر یک از کاربران فعال در اینترنت، به یک موضوع خاص علاقمند است و شما باید دسته‌بندی آگهی خود را در بین علاقمندی‌های افراد پیدا کنید.
  • جنس مونث یا مذکر: افراد فعال در دنیای مجازی یا مرد هستند یا زن؛ بنابراین، طبق همین قاعده می‌توانید تبلیغات گوگلی خود را هدفمندتر به مخاطب نشان دهید.
  • محدوده جغرافیایی: فرض کنید محصول شما یک نوع کفش زمستانی است؛ آیا باید کسانی که در کویر زندگی می‌کنند تبلیغ شما را ببینند؟ خیر. با فراگرفتن روش‌های کسب درآمد از گوگل ادوردز، به خوبی با استراتژی‌های این چنینی آشنا می‌شوید.
  • مشخص کردن وسیله یا دستگاه ارتباطی: به طور کلی، مخاطب تبلیغات گوگل با سه دستگاه گوشی، لپ تاپ یا PC خانگی به اینترنت متصل است. بسته به نوع محصول می‌توانید نوع دستگاه را تعیین کنید.
  • Remarketing یا بازاریابی مجدد: این گزینه برای آن دسته از اپلیکیشن و وب‌سایت‌هایی است که مخاطب به صفحه آن‌ها سر زده اما خرید نکرده است. با این روش، به راحتی مشتری احتمالی را وارد قیف فروش کنید.

تبلیغات گوگل ادز

آیا رسانه‌هایی که تبلیغات گوگل در آن نمایش داده می‌شوند، می شناسید؟

بعد از آشنا شدن با مباحث اولیه کسب درآمد از گوگل ادوردز، حال باید به بخش‌های تخصصی‌تر این حوزه بپردازیم. گوگل 2 شبکه اصلی پخش آگهی و تبلیغات خود را برای راه‌اندازی گوگل ادز در اختیار شما می‌گذارد. فرقی نمی‌کند در یکی از آن‌ها تبلیغ می‌کنید یا هر دو؛ مهم این است که براساس نیاز کسب‌وکار و ارزیابی میزان تراکم مخاطب هدف، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

2 شبکه اصلی تبلیغ گوگل عبارتند از:

شبکه جستجو و سرچ گوگل یا Google Search Network

گوگل هم مانند خیلی از رسانه‌های دیگر، همکارانی دارد که برای کسب درآمد از گوگل ادوردز باید آن‌ها را بشناسید. این وب‌سایت‌ها و رسانه‌های همکار گوگل به شما کمک می‌کنند تا به میلیون‌ها مخاطب فعال در سطح اینترنت دسترسی داشته باشید. این کاربرها چگونه در سیستم همکاران گوگل فعال هستند؟ مخاطبان شما در سیستم‌های مختلف مانند گوگل مپ در حال جستجو عبارت‌های مختلف هستند و در همین زمان، یک آگهی از کسب‌وکار مورد نظر به آن‌ها نشان داده می‌شود. این سیستم در حال حاضر در ایران بسیار پرطرفدار است و کاربردهای زیادی دارد.

google search networks

شبکه نمایش گوگل یا Google Display Network

گوگل شبکه‌ای گسترده از وب‌سایت، اپلیکیشن و رسانه‌های مختلف است؛ مثلا ویدئوها و عکس‌های بنری و گرافیکی در گوگل فراوان هستند و بستری مناسب برای کسب درآمد از گوگل ادز را برای شما فراهم می‌کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید تبلیغات خود را در قالب متن به مخاطب نشان دهید.

این شبکه، به صاحبین کسب‌وکار کمک می‌کند محصول و خدمات برند خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنند. همچنین، با راه‌اندازی کمپین‌های مختلف آمار مخاطبان و کاربران ورود یا سرنخ فروش، بیشتر هم می‌شود.

لطفا گوگل ادز و گوگل ادسنس را اشتباه نگیرید!

بسیاری از افراد زمانی که نام گوگل ادز به گوششان می‌خورد، تصور می‌کنند که منظور همان گوگل ادسنس است! اما لازم است بدانید که این دو سیستم با یکدیگر متفاوت هستند. درواقع گوگل یک برنامه تبلیغاتی دیگر نیز دارد که حدود سه سال پس از پدید آمدن گوگل ادز معرفی شد. این برنامه که به نام گوگل ادسنس شناخته می‌شود، به مدیران سایت‌ها این امکان را می‌دهد تا فضای کوچکی از سایتشان را به بازاریابی اختصاص دهند و بتوانند تبلیغات خود را در این فضا عرضه کنند. این در حالی است که گوگل ادز سیستمی برای تبلیغات است و از طریق جذب مشتری از این سیستم، می‌توان به درآمد رسید.

آموزش گوگل ادز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما صاحب یک وب‌سایتی هستید که در آن محصولات یا خدمات خاصی را به فروش می‌رسانید، چنانچه قصد دارید برای سایتتان ترافیک هدفمند جذب کنید، و یا کمپین‌های تبلیغاتی با بازدهی بالا داشته باشید، تبلیغات گوگل و به ویژه گوگل ادز یکی از بهترین راه‌های تبلیغات در این فضا است. البته همان‌طور که می‌دانید، گوگل ادوردز تنها روش بازاریابی در گوگل نیست، اما یکی از مهم‌ترین و پربازده‌ترین روش‌هایی است که کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده کرده و به صورت ماهیانه مبالغ هنگفتی صرف این سیستم می‌شود.

راه‌های کسب درآمد از گوگل ادز کدامند؟

برای درآمدزایی از طریق گوگل ادز کافی است در این سیستم ثبت‌نام کنید. نکته‌ای که منجر به کسب درآمد از این طریق می‌شود، وقت گذاشتن کافی، ارتقا رتبه وب‌سایت و افزایش ترافیک آن است. به عنوان مثال، وب‌سایتی که تنها ده بازدید کننده در روز دارد، شانسی برای دستیابی به مبالغ بالا از این طریق ندارد. به همین دلیل پیش از ثبت‌نام در این برنامه، پیشنهاد می‌کنیم به اندازه کافی بر روی ارتقا و افزایش کیفیت سایتتان وقت بگذارید و آن را تبدیل به یک مرجع ارزشمند برای مخاطبینتان کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که از چه راه‌هایی می‌توانید سایت خود را ارتقا دهید و به درآمدزایی از طریق گوگل ادز برسید.

کار روی سئو

SEO (سئو) یا همان Search Engine Optimization به معنای کلیه اقداماتی است که برای بهبود جایگاه سایت در لیست نتایج گوگل، انجام می‌شود. ربات‌های گوگل به صورت روزانه در حال بررسی و آنالیز فضای وب هستند و به سایت‌های گوناگون براساس کیفیت و کاربرد آن‌ها رتبه می‌دهند. افزایش امتیاز سایت‌ها تنها به واسطه فعالیت مستمر و تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت میسر می‌شود.

به طور کلی سایت‌های مختلف از طریق کار بر روی بخش بلاگ اقدام به بهتر شدن رتبه خود می‌کنند. یکی از ابتدایی‌ترین نکات قابل توجه در سئو، توزیع کلمه کلیدی در متن است که به این موضوع در هنگام تولید محتوا باید توجه داشته باشید. به غیر از این مسئله، موارد زیاد دیگری هستند که منجر به افزایش کیفیت محتوا و در نتیجه ارتقا رتبه سایت می‌شوند. به یاد داشته باشید که معیارهای گوگل برای سنجش سایت‌ها، به طور مداوم در حال تغییر هستند و هر روز حساسیت آن بر روی محتوای وب‌سایت‌ها بیشتر می‌شود. در حال حاضر اگر قصد دارید از طریق گوگل ادز به درآمد برسید، باید بتوانید با رعایت نکات سئو سایت خود را بهینه‌سازی کنید و به حداکثر ترافیک دست یابید.

سئو

استفاده از ترافیک پولی

در قسمت قبل گفتیم که یکی از بهترین راه‌های افزایش ترافیک ارگانیک، کار کردن بر روی کیفیت محتوای سایت از طریق نکات سئو است. اما این کار همیشه آن تاثیری که منتظرش هستید را ندارد و گاهی برای موفق شدن و رسیدن به درآمدزایی از طریق گوگل ادز، نیاز به ترافیک بیشتری دارید. در چنین شرایطی می‌توانید از راه حل ترافیک پولی یا خرید ترافیک استفاده کنید. برای این کار می‌توانید بنری که برای سایت خود طراحی کرده‌اید را با روش پرداخت به ازای کلیک (Pay-Per-Click) در سایر سایت‌ها قرار دهید.

برای استفاده از این راه حل پیشنهاد می‌کنیم که به سایتی که بنر را در آن قرار می‌دهید، دقت کنید. به بیانی دیگر، بهتر است بنر خود را در سایت‌هایی که مرتبط به حوزه کاری شما هستند، بگذارید و بدین ترتیب به صورت هدفمند کسب و کار خود را تبلیغ نمایید. با تبلیغ هدف‌دار، شانس کلیک کردن جامعه هدف بر روی بنر بیشتر شده و بازدید سایت به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. با این کار ثبت نام شما در سیستم گوگل ادز موثر واقع می‌شود و به درآمد خواهید رسید.

پرداخت به ازای کلیک

استفاده از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال

یکی دیگر از راه‌های افزایش ترافیک و رسیدن به درآمدهای قابل توجه از طریق گوگل ادز، ارائه پیشنهادات وسوسه انگیز به کاربران است. به عنوان مثال می‌توانید برای اولین خرید مشتریان جدید از سایتتان تخفیف ویژه‌ای در نظر بگیرید و این موضوع را در بنرهای تبلیغاتی خود که در کانال‌های مختلف قرار می‌دهید، ذکر کنید. علاوه بر این، می‌توان در مقابل ثبت‌نام کاربران در سایت، یک جایزه یا کد تخفیف به او اهدا کنید. این پیشنهادات به طور کلی همان کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی هستند که مخاطب را به حضور در سایت تشویق کرده و درآمد شما از طریق گوگل ادز را افزایش می‌دهند.

استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از راه‌های بسیار موثر برای ارتباط گرفتن با افراد، شبکه‌های اجتماعی هستند. متخصصین سوشیال مدیا کمک می‌کنند تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی، کسب و کار خود را به نفرات بیشتری معرفی کنید و لینک وبسایت خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

آیا گوگل ادز برای درآمدزایی مناسب است؟

پاسخ به سوال مناسب بودن یا نبودن گوگل ادز برای درآمدزایی، کمی مبهم است و درواقع این سوال یک پاسخ قطعی ندارد! شما باید قبل از انجام هر کاری، شرایط و اهداف سایتتان را مشخص کنید. گوگل ادز سبب می‌شود تا جایی که ممکن است بازدیدهای سایت شما به درآمد برسند. اما شرطی که برای درآمدزایی از این راه وجود دارد این است که سایت شما بازدید قابل توجهی داشته باشد و مشتریانتان با این روش بازاریابی هماهنگ شوند. برای آن که در سیستم گوگل ادز موفق شوید، باید ترافیک سایت خود را از راه‌هایی که در قسمت قبل شرح دادیم، افزایش دهید. به بیانی دیگر، لازم است تا ترافیک سایت شما به واسطه تولید محتوای دقیق، هدفمند و متناسب با فاکتورهای موردنظر گوگل افزایش یابند.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ دیجیتالیکس، درباره مباحث اولیه کسب درآمد از گوگل ادز صحبت کردیم. گوگل شبکه‌ای بزرگ با کاربرانی متنوع است که می‌تواند بستری مناسب و پرمخاطب را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد. اگر دوست دارید به عنوان عضوی از گوگل، در این بستر کار کنید و به کسب درآمد از گوگل ادز بپردازید ابتدا باید آموزش ببینید و با تکنیک‌های این مسیر آشنا شوید تا بهترین استراتژی‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی را تدوین کنید؛ به این ترتیب مشتریان کسب‌وکارهایی که استراتژی تبلیغات گوگل خود را به شما سپرده‌اند روزبروز بیشتر می‌شوند و درآمد شما افزایش می‌یابد.

نویسنده

منا دانشمندی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *