بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
تبلیغات دیجیتال

روش‌های کسب درآمد از گوگل ادز

روش‌های کسب درآمد از گوگل ادز

حتما شما هم موافق هستید که با گسترش اینترنت و پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در چند سال اخیر، روش‌های کسب درآمد متحول شده‌اند و دیگر محدودیتی وجود ندارد؛ ولی چرا محدودیتی وجود ندارد؟ جواب در خود کلمه محدودیت است. به عبارت دیگر در دنیای فعلی، اینترنت تا هوشمند شدن جزء به جزء خانه شما پیش رفته است. در حالی که شومینه و یخچالتان را با اینترنت خاموش یا روشن می‌کنید، چرا از اینترنت پول درنیاورید؟ حالا که حضور و فعالیت در اینترنت، این دهکده جهانی برای اغلب مردم فراهم است، محدودیتی باقی نمی‌ماند و به همه چیز باید به چشم فرصت نگاه کرد.

فضای اینترنت بسیار گسترده بوده و بهتر است این سوال را دقیق‌تر بپرسیم که چرا کسب درآمد از گوگل ادز را امتحان نمی‌کنید؟ شاید شما هم مثل خیلی از افراد دقیقا نمی‌دانید که گوگل ادز چیست یا برای کسب درآمد از آن باید از کجا شروع کنید؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره نحوه کسب درآمد از گوگل ادوردز به دست آورید.

گوگل ادز

 

گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست؟

مهم‌ترین سوال این است که پلتفرمی که قرار است از آن پول دربیاورید، چیست و چگونه کار می‌کند؟ گوگل ادز Google Ads یا گوگل ادوردز Google Adwords در حقیقت یک پلتفرم و سیستمی هماهنگ بین سه بخش متفاوت است:

  • کاربر: تمام کاربرانی که در سطح اینترنت فعالیت می‌کنند (نوع فعالیت مد نظر نیست، صرفا فعال بودن در بستر اینترنت اهمیت دارد). هدف تبلیغات گوگل، دیده شدن کسب‌وکار توسط کاربر است.
  • کسب‌وکار: تمامی کسب‌وکارهایی که می‌خواهند به مشتری و خریداران احتمالی معرفی شوند. سیستم تبلیغات گوگل به این دسته از مشتریان شما کمک می‌کند تا توسط کاربر دیده شود.
  • رسانه و ابزارهای دیجیتالی یا اینترنتی: وب‌سایت‌ها، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها در این دسته قرار می‌گیرند و به کسب‌وکار کمک می‌کند با پیاده‌سازی گوگل ادز، توسط کاربران فعال دیده شود.

حتما بخوانید: انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی را بشناسید

تبلیغات گوگل ادز به کدام دسته از افراد و کاربران فعال اینترنت نشان داده می‌شود؟

گوگل، یکی از دقیق‌ترین سیستم‌های دیجیتالی و اینترنتی است که به شما امکان انتخاب می‌دهد تا از بین ویژگی‌های مختلف مخاطب هدف انتخاب کنید؛ سپس به شکلی دقیق و حساب شده، این آگهی‌ها به دست مخاطبان اصلی می‌رسند. از جمله ویژگی‌هایی که در گوگل ادز برای شناسایی مخاطب هدف قابل تنظیم است، عبارتند از:

  • سن افراد: مثلا فرض کنید محصول شما برای محدوده سنی 30 تا 35 سال مناسب است؛ شما با یادگیری روش‌های کسب درآمد از گوگل ادوردز، متوجه می‌شوید که چگونه این آگهی را تنها به افراد همین بازه سنی نشان دهید.
  • سلیقه افراد: هر یک از کاربران فعال در اینترنت، به یک موضوع خاص علاقمند است و شما باید دسته‌بندی آگهی خود را در بین علاقمندی‌های افراد پیدا کنید.
  • جنس مونث یا مذکر: افراد فعال در دنیای مجازی یا مرد هستند یا زن؛ بنابراین، طبق همین قاعده می‌توانید تبلیغات گوگلی خود را هدفمندتر به مخاطب نشان دهید.
  • محدوده جغرافیایی: فرض کنید محصول شما یک نوع کفش زمستانی است؛ آیا باید کسانی که در کویر زندگی می‌کنند تبلیغ شما را ببینند؟ خیر. با فراگرفتن روش‌های کسب درآمد از گوگل ادوردز، به خوبی با استراتژی‌های این چنینی آشنا می‌شوید.
  • مشخص کردن وسیله یا دستگاه ارتباطی: به طور کلی، مخاطب تبلیغات گوگل با سه دستگاه گوشی، لپ تاپ یا PC خانگی به اینترنت متصل است. بسته به نوع محصول می‌توانید نوع دستگاه را تعیین کنید.
  • Remarketing یا بازاریابی مجدد: این گزینه برای آن دسته از اپلیکیشن و وب‌سایت‌هایی است که مخاطب به صفحه آن‌ها سر زده اما خرید نکرده است. با این روش، به راحتی مشتری احتمالی را وارد قیف فروش کنید.

تبلیغات گوگل ادز

 

آیا رسانه‌هایی که تبلیغات گوگل در آن نمایش داده می‌شوند، می شناسید؟

بعد از آشنا شدن با مباحث اولیه کسب درآمد از گوگل ادوردز، حال باید به بخش‌های تخصصی‌تر این حوزه بپردازیم. گوگل 2 شبکه اصلی پخش آگهی و تبلیغات خود را برای راه‌اندازی گوگل ادز در اختیار شما می‌گذارد. فرقی نمی‌کند در یکی از آن‌ها تبلیغ می‌کنید یا هر دو؛ مهم این است که براساس نیاز کسب‌وکار و ارزیابی میزان تراکم مخاطب هدف، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

2 شبکه اصلی تبلیغ گوگل عبارتند از:

شبکه جستجو و سرچ گوگل یا Google Search Network

گوگل هم مانند خیلی از رسانه‌های دیگر، همکارانی دارد که برای کسب درآمد از گوگل ادوردز باید آن‌ها را بشناسید. این وب‌سایت‌ها و رسانه‌های همکار گوگل به شما کمک می‌کنند تا به میلیون‌ها مخاطب فعال در سطح اینترنت دسترسی داشته باشید. این کاربرها چگونه در سیستم همکاران گوگل فعال هستند؟ مخاطبان شما در سیستم‌های مختلف مانند گوگل مپ در حال جستجو عبارت‌های مختلف هستند و در همین زمان، یک آگهی از کسب‌وکار مورد نظر به آن‌ها نشان داده می‌شود. این سیستم در حال حاضر در ایران بسیار پرطرفدار است و کاربردهای زیادی دارد.

google search networks

 

شبکه نمایش گوگل یا Google Display Network

گوگل شبکه‌ای گسترده از وب‌سایت، اپلیکیشن و رسانه‌های مختلف است؛ مثلا ویدئوها و عکس‌های بنری و گرافیکی در گوگل فراوان هستند و بستری مناسب برای کسب درآمد از گوگل ادز را برای شما فراهم می‌کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید تبلیغات خود را در قالب متن به مخاطب نشان دهید.

این شبکه، به صاحبین کسب‌وکار کمک می‌کند محصول و خدمات برند خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنند. همچنین، با راه‌اندازی کمپین‌های مختلف آمار مخاطبان و کاربران ورود یا سرنخ فروش، بیشتر هم می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ دیجیتالیکس، درباره مباحث اولیه کسب درآمد از گوگل ادز صحبت کردیم. گوگل شبکه‌ای بزرگ با کاربرانی متنوع است که می‌تواند بستری مناسب و پرمخاطب را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد. اگر دوست دارید به عنوان عضوی از گوگل، در این بستر کار کنید و به کسب درآمد از گوگل ادز بپردازید ابتدا باید آموزش ببینید و با تکنیک‌های این مسیر آشنا شوید تا بهترین استراتژی‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی را تدوین کنید؛ به این ترتیب مشتریان کسب‌وکارهایی که استراتژی تبلیغات گوگل خود را به شما سپرده‌اند روزبروز بیشتر می‌شوند و درآمد شما افزایش می‌یابد.

نویسنده

mona

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *